vásárlás szokás kutatás tanulmány
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Hatással van a felnőttkori vásárlási szokásainkra az, hogy milyen betűvel kezdődött gyermekkorunkban a vezetéknevünk - állítja egy új tanulmány.

Amerikai kutatók tapasztalatai szerint minél hátrébb van valakinek a születési neve az ábécérendben, annál hamarabb dönt egy-egy termék megvásárlása mellett. A házasságkötéskor felvett nevekkel kapcsolatban azonban nem találtak ilyen összefüggést. A kutatók - Kurt A. Carlson, a Georgetown Egyetem és Jacqueline M. Conrad, a Belmont Egyetem munkatársa - azzal magyarázták a különös eredményt, hogy azt, akinek a neve hátrébb van az ábécében, gyermekkorában gyakrabban állították a sor végére, vagy ültették hátra a tanteremben.

Istockphoto
Istockphoto


Hátrányos helyzet a név miatt?

"A gyermekek a kapott bánásmód alapján fejlesztik ki az időn alapuló reakcióikat" - írják tanulmányukban a kutatók. "Mivel úgy érzik, igazságtalanság történt velük, ezt gyors mozgással, később pedig hamarabb történő vásárlással kompenzálják. Azok viszont, akiknek a neve elöl van, annyira hozzászoktak ahhoz, hogy elsők legyenek, hogy nem izgatja őket annak a lehetősége, hogy vásárláskor személyes döntéseket hozhatnak; így aztán 'későn vásárolnak'."

A kutatók azt a következtetést vonták még le, hogy az ábécérend végén álló fogyasztók azok, akik tülekednek a piacon és az árleszállítások alkalmával, és akik úgy foglalnak jegyet egy koncertre, hogy egészen biztosan az első sorban ülhessenek. A tanulmány a Journal of Consumer Research augusztusi számában fog megjelenni.

LIFE MAGAZIN: PLÁZA-ANALÍZIS

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=e4BHGR8xKv51gTkf

Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.