Elakadtál a nagy életmódváltásban? Így tudsz átbillenni a holtpontokon

2017.03.20. 18:00

Az élet valamennyi területére igaz a mondás, miszerint minden fejben dől el. Ugyanez a helyzet a tavasszal oly sokakban megfogalmazódó életmódváltásra is. Ha már megszületett az elhatározás, az fél siker, és tudd, hogy lesznek pontok, amikor úgy fogod érezni, nem megy. Most megmutatjuk, hogyan lendülj át rajtuk.

Bárki bármit mond, az életmódváltás minden, csak nem könnyű. Hiába lebeg a szemed előtt a vágyott cél, vannak bizonyos pontok, amikor úgy érzed, nem bírod tovább, és feladod. A megoldás éppen ott keresendő, ahonnan jött: a változással, változtatással járó stresszben, pontosabban annak valamivé való átformálásában.

Vannak bizonyos pontok, amikor úgy érzed, nem bírod tovább, és feladod

Forrás: Thinkstock

Mutatjuk, hogy csináld!

„Megálltam a fogyásban"

Mindenkinél eljöhet az a pont, amikor egész egyszerűen nem akar lejjebb kúszni a mérleg nyelve. Ilyenkor önmagad ostorozása és az életmódváltásban elkövetett hibák sorolása helyett próbálj meg arra gondolni, honnan is indultál: mennyit fogytál, mennyit mozogtál, vagy éppen milyen kitartóan táplálkoztál eddig. Ha egy lépéssel távolabbról szemléled magad és az eddig elért eredményt, egészen más színben látod majd a helyzetet. És ne aggódj, idővel azok az utolsó kilók is le fognak olvadni rólad!

„Éhes vagyok/Édességet akarok/Úgy ennék valami mást végre"

Ezen a ponton most nem arról akarunk szólni, hogy valószínűleg rosszul állítottad össze a diétádat, azért émelyegsz állandóan az éhségtől. Sokkal inkább azokról a napokról, amikor úgy érzed, bármit megadnál azért a kocka csokiért, vagy mennyire jó lenne benyomni egy tál finom spagettit. És ezzel nincs is semmi gond.

Legyél elnéző magaddal, a gyengeségeddel, és ha jogosnak érzed, engedd meg magadnak azt a kis kényeztetést, amit az a csokoládé vagy ebéd adhat neked. Élvezd az ízeket, majd térj vissza az új életmódodhoz!

Amikor úgy érzed, bármit megadnál azért a kocka csokiért

Forrás: Thinkstock

„Elfáradtam"

Bárki bármit mond, az edzés és az új diétához való hozzászokás stresszel jár – ami pedig bizony hosszú távon nagyon kimerítő tud lenni. Ne feledd, hogy a szervezeted ilyen módon is jelezhet abban, ha kicsit túltoltad magad az edzőteremben, vagy túl alacsony a kalóriabeviteled! Inkább hagyj ki egy edzést vagy egyél egy kicsit többet, különben még fáradtabb leszel, ami pedig egyet jelenthet azzal, hogy abbahagyod, amit egyszer elkezdtél.

Aludj egy nagyot, kapcsolj ki, hagyd az edzést és a többi kötelezettséget. Tölts egy napot azzal, ami igazán feltölt téged: olvass, sétálj egyet a közeli parkban, erdőben, hallgass zenét, vagy nézz meg egy jó filmet!

„Nincs kedvem edzeni"

Már előre utálod, ami rád vár az edzőteremben? Semmi kedved kimozdulni a négy fal közül? Lehet, hogy rossz mozgásformára próbálod rávenni éppen magad. Ha például a futást jelölted ki a te sportodnak, ám nap mint nap azzal szembesülsz, hogy egyre kevésbé van hozzá kedved, akkor nézz más mozgás után!

Lehet, hogy rossz mozgásformára próbálod rávenni éppen magad

Forrás: Thinkstock

Az edzések lényege ugyanis nem csupán a szemet gyönyörködtető végeredmény: a sport örömforrás, ami feltölt és jobb kedvre derít téged.  Váltogasd a napokat: ha nincs kedved kimozdulni, tornázz egy könnyűt otthon, ha nem bírod magad rávenni az edzőteremre, menj ki a szabadba! Meglátod, a sport szeretete hamarosan az életed részévé válik majd.

„Kell-e ez nekem?"

Belevágtál, elkezdted, ment is egy darabig, aztán hirtelen elfogyott a kitartás, a motiváció és az erő, hogy tovább folytasd. De miért? Ahhoz, hogy az életmódváltásod sikerrel záruljon, a fejedben kell rendet tenned: pontosan meg kell határoznod a célt, amit el szeretnél érni.

Tűzz ki magad elé apró sikereket, amelyek mentén haladni fogsz, szánj időt arra, hogy megjutalmazod érte magad, és élvezd az odáig vezető utat! A fogyás és a változás nem csupán a külsődön fog meglátszódni, hanem a jellemeden is rengeteget alakít majd. Maradj kitartó, az eredmények később téged fognak igazolni.

stressz2017életmódváltás