Szokások, melyek befolyásolják a cukorbetegség kialakulását

2018.09.08. 10:40

Ma már egyre többen törekszenek az egészséges életmódra, amellyel az elhízást és egyéb betegségeket is elkerülhetik, úgy mint a cukorbetegség. Alapvetően a testmozgással és a változatos étrenddel nem lehet mellélőni, de vannak még olyan mindennapi szokások, melyek befolyásolják a cukorbetegség kialakulását, pedig talán nem is gondoltad volna. Ezek azok.

 

Gluténmentes étkezés

Ha nem vagy érzékeny, akkor kifejezetten káros a gluténmentes táplálkozás: 13 százalékkal nagyobb az esély a cukorbetegségre. Ennek az a magyarázata, hogy aki eszerint étkezik, az általában kevesebb rostot eszik, márpedig a rost létfontosságú, és csökkenti a cukorbetegség kockázatát.

Egyedüllét

Érdekes összefüggést találtak a tudósok: a magányos emberek sokkal nagyobb eséllyel szenvednek cukorbetegségben, mint azok, akik rendszeresen társaságba járnak. Ez azért lehet, mert azok, akik folyton egyedül vannak, hajlamosabbak a depresszióra, amely a cukorbetegség rizikófaktora - írja a Blikk Rúzs.

Kávé

A kávé jótékony hatásúForrás: Shutterstock

Az mindig vita tárgya, hogy a kávé mennyire egészséges, azonban úgy tűnik, hogy a cukorbetegség megelőzésében hatásos: azoknak, akik csökkentették a kávéadagjukat, vagy lemondtak róla, 17 százalékkal nagyobb az esélyük a cukorbetegségre, míg azoknál, akik növelték az adagot, 11 százalékkal kevesebb. Természetes édesítővel vagy cukor nélkül érdemes elfogyasztani.

Szájvíz

A tudósok szerint a szájvíz rendszeres használata - napi kétszer - nem tesz jót, ugyanis a rossz baktériumok mellett a jókat is kiöli, amelyek a feltételezések szerint szerepet játszanak a vércukorszint szabályozásában. 

Sok só

Régóta tudott, hogy a sok só egészségtelen: a szív. és érrendszeri betegségek kockázatát is növeli, valamint a cukorbetegségét is, ezért érdemes alacsonyan tartani a bevitelt: 1500 mg alatt, de legfeljebb 2300 mg. 

kialakulásszájvízcukorbetegségszokáskávé