Zabkása: a tökéletes reggeli

2014.08.27. 21:35

A nap első étkezésének - amellett, hogy fel kell töltsön energiával - tartalmaznia kell vitaminokat, rostokat és ásványi anyagokat is. Az én egyik új kedvencem a zabkása, ami elkészítve egészen más ahhoz képest, amit korábban gondoltam róla. Megéri kipróbálni!

Kolléganőm hosszú hónapok óta zabpehelyből készült zabkásával indítja a reggeleit, csakúgy, mint azok a csinos magyar fitneszmodell lányok, akikkel hetente beszélgetek. Nemrég még Sebestyén Balázs is arról értekezett az egyik reggeli rádióműsorban, mennyire odáig van ezért az ételért. Korábban úgy gondoltam, a zabkása egy ízetlen, főképp ehetetlen valami, amit eszem ágában sincs megkóstolni. Ám miután elkészítettem az első saját kásámat, annyira rákattantam, hogy azóta sem tudok leállni...

Forrás: Thinkstock

Nem csak én imádom ennyire ezt az ételt: a szakértők is bátran ajánlják reggeli gyanánt - Ihász Katalin, a Life.hu dietetikusa kifejezetten javasolja a fogyasztását. ,,A zabpehely vízben nem oldódó rostforrás. Mindazzal a számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik, amivel a rostok. A vizet magához vonja, megduzzad, kitölti a beleket, hosszú ideig teltségérzetet biztosít. Energiaszegény étrendben is kiválóan alkalmazható. Csökkenti a koleszterinszintet, érvédő hatású, és egyenletesebb vércukor-emelkedést biztosít. Egy pohár joghurtba 2 teáskanál zabpehely ideális tízórai és ezzel már tettünk egy kis lépést az egészségünk megőrzéséhez."

6 ok, amiért még érdemes zabkását enned

1. Alacsony glikémiás indexe miatt cukorbetegek is bátran ehetik.

2. Az oldható rosttartalom miatt csökkenti a vérnyomást.

3. Tartalmaz fehérjét, szénhidrátot és antioxidánsokat is.

4. Természetes anyag, mert a boltokban kapható natúr zabpehely csakis zabpelyhet tartalmaz.

5. Rendszeres fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

6. Hamar eltelít, sokáig teltségérzetet biztosít, feltölt energiával és béltisztítónak is kiváló.

Forrás: Thinkstock
Így készítsd el

Zabpelyhet nem csak különleges helyeken vásárolhatsz, hiszen manapság már szinte az összes szupermarketben megtalálod a polcokon. Egy egykilós csomag általában 6-700 forint körül van, ez a mennyiség viszont nagyon sok időre elegendő. Egy csésze zabpelyhet - ez körülbelül 4-5 deka - főzz meg kétszeres vízben vagy tejben, de kipróbálhatod a jóval drágább rizs- vagy kókusztejet is. 5-10 percig főzd a zabpelyhet, majd hagyd állni. Még melegen ízesítheted kedved szerint: én 2 evőkanál mézzel, egy kevés kókuszreszelékkel és őrölt fahéjjal szeretem a legjobban. Ha tartalmasabb reggelire vágysz, keverj hozzá mazsolát és akár magokat: mandulát, diót, mogyorót is. Sőt, szezontól függően feldobhatod friss idénygyümölcsökkel is: jót tesz neki egy kis áfonya vagy akár a banán is. Ízesítésben csak a képzeleted szabhat határt!

Erre figyelj

A zabpelyhet érdemes megfőzni, és utána 1-2 órát állni hagyni, hogy legyen ideje felszívni a folyadékot, és kellően megpuhulni. Ha nem akarod megfőzni, és inkább tejben készíted el, akkor akár egész éjszaka hagyhatod állni tejben, a hűtőben. Főzés és puhítás nélkül lehetőleg ne fogyaszd, a főzés miatt könnyebben érvényesül a magas rosttartalma.

Forrás: Thinkstock

 

Anna, jógaoktató (32)

"Ayurvédikus jógatanárom javaslatára, a vata túlsúly kiegyenlítésére meleg reggelit eszem, ami mindig valamilyen kása. Én elég tartalmasra csinálom a zabkását: enyhén sós vízben megfőzöm (5 perc forrástól számítva), majd beáztatott mazsolát, vörösáfonyát, mandulát és diót rakok belem. De próbáltam már dió helyett tökmaggal, napraforgómaggal és lenmaggal is. Fahéjjal és mézzel ízesítem, illetve puffasztott amarantot is szoktam belerakni. Ha kész, általában várok másfél-két órát, mielőtt elfogyasztom, hogy felpuhuljon az egész. Azért eszem, mert finom, tartalmas, elvileg rendbe hozza az emésztést. Gazdagon megrakva pedig tele van tápanyaggal, vitaminnal, szóval biztos nem árt!"

 

egészséges életmódreggelirostzabpehelyzabkása