Koloszár Enikő fitneszvilágbajnok a saját testsúlyos edzésre esküszik

2016.01.20. 19:01

A 23 éves fiatal lány nagyon tudatosan edz, és figyel az életmódjára, és tisztában van azzal is, milyen hatékonyak a saját testsúlyos edzések. Többek között elért sikerekről is faggattuk Koloszár Enikőt, aki elárulta azt is, szerinte mi a nőies alak titka. 

Enikő nem ma kezdte a sportolást: 12 évig versenyszerűen atletizált; ifjúsági világbajnokságokon vett részt Thaiföldön, Izlandon és Angliában. Sosem küzdött súlyproblémákkal, de ehhez az is hozzájárult, hogy mindig szerepet játszott életében a mozgás.

Már két éve végez súlyzós edzéseket, de csak 1 éve készül fitneszversenyekre. „Minden sportot kipróbáltam, de olyan alakot egyik se csinált, mint a fitnesz. Magabiztosabb szerettem volna lenni, és mindenképp színpadra vágytam. Tetszettek a világhírű fitneszmodellek... 2015-ben 5 versenyen indultam el, és sikerült mindegyiket megnyernem fitneszmodell kategóriában, 170 cm magasságban. Legjobb eredményeim egyértelműen a WBPF Világbajnokság, ahol a dobogó legfelső fokára állhattam, illetve a két magyar bajnokság és a Fitparádé-győzelem.”

Fotó: Gyrcz Richard, Facebook/Koloszár Enikő

Enikőnek heti 5 súlyzós edzése van, izomcsoportokra bontva, emellett 2-3 alkalommal kardiózik 30 percet. „Néhányszor pedig köredzést is csinálok, ami minden izomcsoportot átmozgat, és felér egy jó kardióval is!”

A fitneszmodell nagy hangsúlyt helyez a klasszikus női területekre; szerinte ezek kellenek a formás, nőies alkathoz. „Minden nőnek a kritikus testrész a fenék, a comb és a has területe. Én is sok időt szánok rájuk, mert nagyon fontosnak tartom. Esküszöm a kitörésre, a guggolásra és a bokasúllyal végzett feladatokra. Hasra pedig mindenképp a saját testsúlyos erősítésre szavazok! 3-4 körben ismétlem a gyakorlatokat 12-15-ször, általában 2-3 feladatból áll egy ilyen rész.”

Fotó: Gyrcz Richard

Enikő fontosnak tartja, hogy tudását másoknak is átadja, és rendszeres mozgásra ösztönözze az embereket. „Mindenképp motiválni szeretném az edzés és a táplálkozás területén a sportolni vágyókat, ez szerintem nagyon fontos. Versenyzésben most szeretnék egy évet pihenni, utána pedig színpadra állok itthon, és remélem, nemzetközi versenyeken is.”

Jól tudjuk, az álomalakhoz körülbelül 30 százalékban kell a rendszeres mozgás, a maradék 70 százalék a helyes étkezés. Így Enikőnek a táplálkozásra is ügyelnie kell, persze ezt meg is teszi a csinos modell. „A verseny után jó 3 hétig elengedtem magam, de most, januárban ráállok a tiszta étkezésre. Próbálom tartani a heti 5 nap tiszta, minőségi étkezést, hétvégén pedig 1 csaló napom van.”

Fotó: Gyrcz Richard
Enikő étkezése egy átlagos napon

Reggeli: tojás, puffasztott rizs, csirkemellsonka vagy zabkása fehérjével.
Tízórai: Ha edzek, akkor turmixot iszom, de eszem magvakat, almát, esetleg 2 szelet puffasztott rizst bekapok, ha rohanok.
Ebéd: csirke, tonhal vagy marha, de ezt is próbálom mindig változatosan megcsinálni. Hozzá zöldség, rizs vagy édesburgonya.
Uzsonna: csirkemellsonka light mozzarellával, egy zsírszegény joghurt vagy csirkesaláta.
Vacsora: túró édesítővel vagy fehérjével, rántotta 2 sárgájával vagy valamilyen saláta.

Hiába a rengeteg, tudatos edzés és étkezés, bizony Enikőnek is van gyenge pontja. „Nekem ez a hasam, oda hízom a legkönnyebben, és ott látszik meg a leglassabban minden izom, és persze innen a legnehezebb leadni a pluszsúlyt. De megtanultam motiválni önmagamat; amikor fáradt vagyok vagy kimerült, mindig arra gondolok, hogy más is lemegy, kikapcsol, így én is megteszem, utána persze nagyszerű érzés pihenni!”

Címkék: