3+1 agyserkentő tipp a reggeli kávé helyett

2016.02.01. 20:35

Hallottál már a kihívás évéről? 2016 minden hónapjában egy próbát teljesítünk az egészséges életmód jegyében. Februárban nemet mondunk a kávéra, a teára és a cukros üdítőkre, helyettük pedig mindennap megiszunk minimum két liter vizet. A Facebook-bejegyzések szerint legtöbben a kávé elhagyásától féltek, így most adunk néhány tippet, amivel ezt az akadályt is könnyebben vehetitek. 

Étcsokoládé 

A jó minőségű étcsokoládéban az az igazán nagyszerű, hogy ugyanolyan gyorsan fejti ki a hatását, mint a kávé. A kakaóbabban lévő teobrominnak a koffeinhez hasonló fiziológiai hatása van: élénkít, és fokozza a szellemi aktivitást. A csokoládénak köztudomású az endorfintermelő képessége, így a reggeli boldogságlöket is garantált. A legalább 70%-os kakaótartalmú csoki antioxidáns-tartalma az áfonyáéval vetekszik, úgyhogy hosszú távon is rengeteg előnyét élvezheted. Ne feledd: minél kevesebb hozzáadott cukrot tartalmaz a csokoládé, annál több energiát nyerhetsz belőle. 

Forrás: Thinkstock

Alma 

Egy almában minden benne van, ami egy lendületes naphoz kell. Sok benne a természetes cukor, vagyis fruktóz, ami rögtön felélénkít ébredés után. Ugyan lassabban fejti ki a hatását, mint a kávé, de ahogy szépen lassan áthalad a testeden, mindenhol ébresztőt fúj. Ráadásul a fokozatosság miatt nem jelentkezik az a fáradtságérzet, amit akkor tapasztalunk, amikor elmúlik a kávé hatása. Az almában található szénhidrátok rengeteg energiával látnak el, és segítenek mozgásban maradni, a rosttartalom pedig támogatja az anyagcsere-folyamatokat. 

Forrás: Thinkstock

Magvak  

Talán meglepő, de a dió, a mogyoró és a mandula is kiválthatja a reggeli kávét. A magvak magas tiamin-, vagyis B1-vitamin-tartalma fokozza a szellemi teljesítőképességet, ráadásul idegvédő és stresszmentesítő hatása is közismert, úgyhogy a jó közérzet miatt sem kell aggódni. A dió, a mogyoró és a mandula is nagy mennyiségben tartalmaz fehérjét, ami segít egész nap fenntartani az energiaszintedet, ráadásul E-vitaminban is gazdag, ami a szervezet méregtelenítéséhez elengedhetetlen. 

Forrás: Thinkstock

+1 Víz  

Nemcsak az a fontos, hogy mennyi vizet iszunk napközben, a reggeli vízfogyasztásra is nagy figyelmet kell fordítani. Mivel egy kiadós alvás után a szervezet kiszárad, érdemes azonnal pótolni az elvesztett folyadékmennyiséget. Egy-két pohár víztől felébrednek a sejtek. A hidratált test egészséges oxigénszintet eredményez, ettől pedig sokkal energikusabbnak érezheted magad. 

Forrás: Thinkstock
Címkék:
  • havi
  • heti
  • napi

Receptkereső
Mi van a hűtődben?
Add meg mi van a hűtődben, mi pedig megmondjuk mit főzz!
Tovább
Ezt olvastad már?
10 / 0