3 ok, amiért a diéta helyett életmódváltásba kezdj

2017.01.11. 07:30

Szerintünk az a jó diéta, ami rávezet arra, hogy az életmódváltásnak van egyedül értelme. A diétának viszont semmi. Hogy miért? Íme, három ok!

Lemondás helyett reformok 

A diéta minden esetben a lemondásról szól. Ez pedig nem jó út. Hosszú távon nem mondhat le az ember a kedvenc ételeiről, a kiadós reggelikről, a finom falatokról, mert eljön a pillanat, hogy besokall, és ebből következnek a nagy zabálások, amikor be akarjuk pótolni mindazt, amiből kimaradtunk. Ha az életmódváltás mellett döntesz, akkor a lemondás nem ennyire erős és kizárólagos. Persze ebben az esetben is komolyan át kell gondolnod az étkezésedet, és meg kell reformálnod. A finomított lisztekből készült ételek helyett például át kell állni a teljes kiőrlésűekre. Aztán a reggelizőpelyhek helyett át kell állni a zabpehelyre. 

Cukros müzlik helyett válassz inkább zabpelyhet reggelire!

Forrás: Thinkstock

Lehet, hogy lassabban jön a változás, mint ha két hétig naponta egy almát ennél, de egyrészt abba könnyen belebetegedhetsz, másrészt utána vissza fognak jönni a leadott kilók. Így viszont szépen, céltudatosan, lépésről lépésre haladhatsz a célod felé úgy, hogy közben nem sanyargatod a testedet. Ha komolyan veszed, hogy fogyni szeretnél, nincs más út, csakis az életmódváltás. 

Koplalás helyett evés 

Étkezéseket hagysz ki a diétád miatt? Ilyet semmiképpen ne tegyél! Ne éhezz! Az éhezésnek megint csak az lesz a vége, hogy végül annyira éhes leszel, hogy aztán kieszed az egész hűtőt. A szervezeted megfelelő működéséhez szükség van a fontos tápanyagok bevitelére, elsősorban a teljes kiőrlésű gabonákra, a zöldségekre és gyümölcsökre. Ráadásul az energiaszegény diéták hosszú távon csak lelassítják az anyagcserét, azaz takaréklángra állítják az energiafelhasználást, és ahelyett, hogy fogynál, hízni fogsz. Azt se felejtsd el, hogy a szervezet napi egyszeri-kétszeri étkezés esetén sokkal többet raktároz el a bevitt energiából, mint ötszöri étkezés esetén. Úgyhogy a legideálisabb, ha a napi ötszöri étkezést célzod meg. 

Koplalás helyett egyél napi ötször keveset!

Forrás: Thinkstock

Erőtlenség helyett edzés 

A különböző diéták idején nem jut elegendő mennyiségű tápanyaghoz a testünk. Így ahelyett, hogy kiélveznénk, hogy kicsattanunk az egészségtől, inkább csak lézengünk, gyengének érezzük magunkat, szinte megmozdulni sincs kedvünk. Az életmódváltásban ilyen probléma soha nem merülhet fel. Jól tudjuk, hogy a táplálkozás 70, a testmozgás 30 százalékban járul hozzá az egészségünkhöz. Így ha az étrendünket megreformáltuk, és a jóféle tápanyagokból már bevisszük a megfelelő mennyiséget, akkor rátérhetünk az edzésre, ami nemcsak azért fontos, hogy esetlegesen fogyjunk, vagy szép alakunk legyen, hanem azért is, hogy az életünket boldogan tudjuk élni.

A jó erőnlét érdekében sportolj rendszeresen!

Forrás: Giphy

Ne okozzon derékfájást egy nagy séta a szerelmünkkel, ne fulladjunk ki, ha a játszótéren egy kicsit futkározunk a gyerekünkkel, vagy éppen ne szakadjunk meg két bevásárlószatyor súlya alatt. Hiába vonatkozik a 100-ból csak 30% a testmozgásra, e nélkül nincs egészség, fittség és jó alak. 

Címkék: