"Nincs szebb egy magabiztos, boldog nőnél" - interjú Salamon Dia fitneszmodellel

2017.11.14. 14:00

Salamon Dia 20 éves kora óra, öt éve aktív versenyző, és az első Magyarországon élő bikinimodell, aki profikártya tulajdonosa lett. Legnagyobb célja, hogy megmérettesse magát a Mr. Olympián, majd édesanya legyen. Motivációról, diétáról és edzésről beszélgettünk vele. 

  • Mikor kezdtél el komolyabban foglalkozni a sporttal? Miért épp a fitnesz?

A mozgás, a sportok mindig meghatározói voltak és lesznek az életemnek. Karatéztam, futottam, röplabdáztam, és számos más sportot kipróbáltam az elmúlt években. A súlyzós edzések 2012 óta vannak jelen az életemben. Nagyon megszerettem a súlyzók világát, nincs még egy ilyen sport, ami ennyire gyorsan formálja a testünket.

Salamon Dia

Forrás: Zoltan Vegh Photo, Facebook/Dia Salamon
  • Volt valaha súlyproblémád?

Szerencsés helyzetben vagyok, nem mondhatnám, hogy súlyproblémáim lettek volna. Ezt annak is köszönhetem, hogy szüleim gyerekkorom óta szorgalmazták a különféle sportokat. Szinte nem is volt olyan nap, amikor nem mozogtam valamit. Iskolában a testnevelés órák mellett futni, heti kétszer karatézni jártam. Ma pedig már az egészséges életmód, az egészséges étkezés az életem részévé vált: odafigyelek arra, hogy mit eszem és mekkora mennyiséget.

  • Milyen versenyeken indultál? Melyik szereplésedre vagy a legbüszkébb?

5 éve, 20 éves korom óta aktív versenyző vagyok, magam sem tudom, mennyi versenyen vettem részt. Minden ősszel és tavasszal versenyeztem, sőt még volt, amikor nyáron is. Legjobb eredményeim között tudhatom az Európa-bajnoki II. helyezést 2015-ből, az IFBB világbajnoki címet 2016-ból, és amatőr abszolút Bikini Olympia győztes lettem szintén 2016-ban. Az utóbbi két címemnek köszönhetően megkaptam a profi státuszt. Erre kifejezetten büszke vagyok, mert én vagyok az első Magyarországon élő bikinimodell-versenyző, aki profikártya tulajdonosa lett.

Diana Salamon IFBB Bikini Pro (@diasalamonfit) által megosztott bejegyzés,

  • Hogy néz ki egy heted: mennyit és miket edzel?

Általában heti 6 súlyzós és heti 4 kardióedzésem van. A súlyzós edzések 60-90 percesek, a kardióedzések pedig 45 percesek. Külön edzem az adott izomcsoportokat: van egy hajlító, hát-, váll-, kar-, hát-váll és popsiedzésem.

  • Mesélj az étrendedről!

Reggel általában fehérjés zabkását vagy rizskását eszem. Ez az örök kedvenc, képtelen vagyok megunni. Délelőtt még eszem egy kevés gyümölcsöt, azt is mértékkel. Az ebédem mindig valamilyen hús roston vagy hal párolt zöldséggel. Uzsira nagyjából ugyanezt, vagy hasonlót eszem. Edzés után megiszom a fehérje turmixom, amely tökéletesen kielégíti az édesség iránti vágyam. A vacsinál pedig mindig valami könnyen megemészthető, szénhidrátszegény ételt választok. Ez az életmód könnyen kivitelezhető, egyfajta rendszert ad a napomnak. A 12-16 hetes versenydiéta már nem ilyen egyszerű, ott vannak nehézségek. A mérhetetlen motivációm azonban mindig a finomságok fölé kerekedik. Mindent meg lehet csinálni, csak lemondásokkal jár. Valamit valamiért.

Általában heti 6 súlyzós és heti 4 kardióedzésem van

Forrás: Facebook/Dia Salamon
  • Mi a gyengepontod? Van valami, amit nem szeretsz magadon?

Mi nők szerintem állandóan találunk hibát magunkon, ami nem is feltétlenül baj, hiszen ez visz előre. Viszont meg kell találnunk az egészséges középutat. Nem szabad állandóan elégedetlenkedni, el kell magunkat fogadni, hogy a magabiztosság és a boldogság sugározzon belőlünk. Hiszen nincs is szebb egy magabiztos, boldog nőnél. Vannak testrészek, amelyeket könnyen lehet formálni, alakítani, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy a genetika nem számít. Nekem a versenyeimen erősségem a vállam és a hasam. A gyengepontjaimról nem szívesen beszélnék, mert nem akarom felhívni rá a figyelmet. Maradjunk annyiban, hogy még én sem vagyok teljesen elégedett a testemmel, pedig kőkeményen dolgozom érte nap mint nap.

  • Veled is előfordul, hogy nincs kedved edzeni? Ilyenkor hogyan motiválod magad?

Természetesen nekem sincsenek egyformán jó napjaim. Edzőként és versenyfelkészítőként dolgozom, ezért példát kell mutatnom. A nehezebb, nyűgös napokon is kénytelen vagyok erőt venni magamon. Általában ilyenkor gondolkodás nélkül belevágok az edzésbe, kis idő után megjön a kedv és a motiváció is. A kardiót pedig kifejezetten szeretem, zenét hallgatok közben, és teljesen át tudom magam adni az edzésnek.

Popsiformálásra fel #scitecnutrition© #cutler#cutlergyor#training

Diana Salamon IFBB Bikini Pro (@diasalamonfit) által megosztott bejegyzés,

  • Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Célom, hogy kijussak a legnagyobb és egyben a legelismertebb fitneszversenyre, a Mr. Olympiára, és bikinimodell-versenyzőként képviselhessem hazánkat. Aki otthon van a versenyzésben, tudja, hogy ennél nem létezik nagyobb esemény egy versenyző életében. Ha ezt a célomat megvalósítottam, akkor a „babaprojekt” van tervben párommal.

  • Mit mondanál azoknak, akik a "majd holnap" mentalitásba ragadva nem kezdenek el sportolni?

Mérlegelnünk kell, hogy mennyire akarjuk a változást. Mindent meg lehet csinálni, csak akarat kel hozzá. „Majd holnap" nem létezik, oldd meg vagy engedd el fejben. Ha viszont elengeded, akkor ne siránkozz, hogy megtehetted volna. Ha megcsináltad, nagyon büszke leszel magadra, és pozitív hatással lesz a munkádra és a magánéletedre is.

egészséges életmódedzésfitneszmodellsport