Így vészeld át pozitívan a hidegbetörést

2018.02.25. 20:05

Január, február, itt a nyár - tartja a mondás. Azaz már csak a februárt, és ezt az utolsó nagy hideghullámot kell jó kedéllyel és pozitívan átvészelnünk, utána már az első napsugarak is könnyedén mosolyt csalnak az arcunkra.

A február valójában már a tavaszvárásról szól. Még akkor is, ha mínusz 10 fokokat mondanak estére, és nem sokkal többet nappalra. Ezt az időszakot túlélni kész kínlódásnak érezhetjük, miközben az első meleg tavaszi napsugarakról álmodozunk. Íme, néhány tipp, amivel pozitívan átvészelheted az utolsó hidegbetörést.

Indítsd jól a napot!

A reggeli hangulatod sokszor az egész napra kihat, ezért érdemes magadat arra tuningolni, hogy jól indíts. Persze nagyon nehéz hónapok óta sötétben ébredni, és kimászni az ágyból, de ne feledd, már közel a vége. Néhány trükkel pedig simán feldobhatod a reggeli készülődést. Például ne az ébresztő borzalmas hangjára kelj, hanem a rádiót állítsd be ébresztésnek, így máris zenével indulhat a napod.

Ébredj vidáman!Forrás: Shutterstock

A konyhában kezdj egy pohár citromos vízzel, hogy a szervezetedet is energetizáld. A víz azonnal hidratál, a citrom pedig káliumtartalmának köszönhetően segíti az idegrendszer megfelelő működését, depresszió ellen kiváló. A sokféle vitamin pedig támogatja az immunrendszeredet. A víz után jöhet a reggeli, amivel szintén sokat tehetsz a jókedvedért. Először is figyelj arra, hogy sokféle színű ételt egyél. Másodszor pedig ne a konyhapult mellett állva kapj be pár falatot, hanem készíts mindent egy tányérra, ülj le, és élvezd a színeket és az ízeket. Hagyd, hogy feltöltődjön a szervezeted!

Egyél fűszeresen!

Testünket és lelkünket úgy is energetizálhatjuk a nagy hidegben, ha melegítő fűszereket használunk az ételek elkészítéséhez. Ilyenek például a csípős fűszerek, amelyek amellett, hogy melegítenek, antioxidánsban gazdagok, és serkentik az emésztést segítő enzimek gyorsabb kiválasztását is. A fokhagymát sem érdemes kihagyni az étrendből, ami amellett, hogy baktérium- és vírusölő, a vérkeringést is javítja, felpezsdítve ezzel egész testünket.

Szuper keringésjavító a fahéj is, amivel a kávénkat, a teánkat, de még a zabkásánkat is ízesíthetjük. Ha egy kis bűnözésre vágysz, készíts jó minőségű étcsokoládéból forrócsokit, és fűszerezd kardamommal, aminek szintén melegítő hatása van.

Ízesítsd a forró csokit fűszerekkel!Forrás: Shutterstock

Mozogj!

A mozgás amellett, hogy átmelegít, és jót tesz a keringésnek, felpezsdít és endorfint termel. Arra azért nem buzdítunk, hogy szabadtéren sportolj ezen a héten, de mindenképpen mozgasd át magad. Ha konditerembe nem szeretsz járni, vagy éppen nincs kedved kimozdulni, akkor otthon is tornázhatsz, jógázhatsz. Ha otthon vagy a sportokban, akár magadtól, vagy keress vidókat az interneten, amelyek segítenek az otthoni edzésben. Ne feledd, mert ez is inspirálhat: a nyári alak, télen készül.

Tornázz vagy jógázz otthon!Forrás: Shutterstock

Szaunázz!

Ha már igazán unod a telet, a hideget és a szürkeséget, akkor ne is gondolkodj tovább: neked egy kiadós szaunázásra van szükséged, hogy testileg és lelkileg is feltöltődhess! Nem véletlen, hogy a szaunázás a skandináv országokban alakult ki és terjedt el, ahol elképesztően hosszú és hideg a tél: ők évszázadokkal ezelőtt is jól tudták, hogy kell ez ellen védekezni. A szauna nemcsak, hogy átmelegít, de fel is frissít, regenerál, és a betegségeket is távol tartja.

Nincs is jobb a hideg téli napokon, mint felmelegedni a szaunábanForrás: Shutterstock
Négy ok, amiért imádni fogod a szaunázást

A szaunázás azok közé a dolgok közé tartozik, amiket ha egyszer kipróbálsz, abba sem tudod majd hagyni. Ennek igen egyszerű az oka: annyi pozitív hatása van, hogy a tested és a lelked is ragaszkodni fog hozzá. Olvasd el a Life.hu cikkét!

Bűnözz!

Sokszor írtunk már arról, hogy a diétába, illetve az egészséges életmódba hogyan illeszthetőek be a csalónapok, és hogy valójában nagy szükség van ezekre a kis kihágásokra. Ne hagyd ki a csalónapokat ezeken a hideg napokon sem. Az étkezés igazi örömforrás: ami egyébként nem csak az egészségtelen ételek fogyasztására igaz. Ha változatosan, kellemesen fűszerezve főzöl, akkor minden étkezés kielégítő lesz. Emellett persze az is igaz, hogy néhanapján többet is meg kell engedni magunknak. Ha lehet, ekkor is törekedj arra, hogy jó minőségű finomságokat válassz, és ne tartósítószerrel telenyomott édességeket. 

télhidegoptimistapozitívhidegbetörés