A futáson kívül is van élet - 5 szuper szabadtéri edzés

2018.03.28. 11:00

A futás remek szabadtéri sport. Növeli az állóképességet, fogyaszt és még az izomnövelésben is segít. Ám nem mindenki találja meg benne a szépséget, sokan unalmasnak, monotonnak tartják. A jó idő azonban minden sportolni vágyót kicsábít a szabadba. Mit mozogj, ha nem a köröket akarod róni? Mutatjuk!

Ezekhez nem kell street workout pálya, akár a kertben, akár a ház előtt, egy parkban, kutyasétáltatással, vagy épp gyerek-szellőztetéssel/játszótereztetéssel egybekötve is végezheted őket. Nincs kifogás!

1. 30 perces HIIT edzés

A HIIT lényegében egy intervall edzés, mely során magas és alacsony intenzitású szakaszok/gyakorlatok követik egymást. Remekül lehet egyénre szabni. Rendszeres „használatával" csak úgy olvadnak le a kilók, de remek kiegészítése más sportnak is, mivel kiválóan növeli az állóképességet.

Itt van rá egy példa. A gyakorlatok megszabott ideje alatt, próbálj annyi ismétlést végezni, amennyit csak tudsz. A lenti gyakorlatsort 5 körben végezd.

  • Guggolásból felugrás: 60 másodperc
  • Magas térdemelés: 45 másodperc
  • Fekvőtámasz: 60 másodperc
  • Seal Jacks: 45 másodperc (alapállásból ugorj terpeszbe, közben a karodat lendítsd oldalra, majd alapállásba vissza, közben tapsolj magad előtt)
  • 20 méteres sprint: 8 hossz
Guggolásból felugrásForrás: YouTube

2. Egyszerű PYLO edzés

Ha olyan kültéri edzést szeretnél, amely egyszerű, akkor ez a gyakorlatsor neked szól. A leghatékonyabb, ha a lentieket 30 percen át ismételed.

  • Csinálj annyi fekvőtámaszt, amennyit csak bírsz
  • Sprintelj 40 métert
  • Sétálj 40 métert kitöréssel

3. Medicinlabda dobálás

Itt egy szórakoztató edzés: dobd el a labdát és fuss utána. A medicinlabda eldobása, majd „üldözése" remekül átmozgatja az egész testedet. A dobás formáját is variálhatod: lökés, hajítás, guggolásból dobás... stb. Ezt akár egy apró hátsókertben vagy a ház előtt is végezheted. Dobáld a labdát 30 percen át, hogy kellő kalóriát égethess és mellette növeld az izmaidat.

4. Vedd birtokba a padokat

Menj el egy parkba, keress egy padot, és csinálj egy gyors edzést. A lenti videóban bemutatott gyakorlatok közül válassz ki négyet. Minden gyakorlatból 10 ismétlést csinálj, összesen 5-10 körben – a jelenlegi edzettségi szintedtől függően.

5. Nyolcperces zsírégető

Azt mondod, nincs napi fél órád edzeni? Semmi gond. Mutatunk egyet, ami mindössze 8 percet vesz el az életedből. Ebből a három gyakorlatból, fejenként 30 másodpercig végezz annyit, amennyit csak tudsz. Utána pihenj fél percet. Ezt ismételd összesen négyszer, és kész is vagy a 8 perces edzéssel.

  • Kitörés váltott lábbal
  • Fekvőtámasz
  • Lépegető plank

Edzésre fel! Kezd el még ma!

futástréningzsírégetésintervall tréningszabadtéri edzésHIITedzéstavasz