Diéta és disznótoros? Lehetséges!

2018.05.07. 10:00

Nem a zsír az egyetlen tápanyag, amit ősellenségnek kiáltottak ki. Ilyen volt például a szénhidrát is, amiről viszont ma már tudjuk, hogy nélküle komoly hiánybetegségek alakulhatnak ki. A zsírról is bebizonyosodott, miután sokáig a hízás felelősének gondolták, hogy nagyon is fontos az egészségünk szempontjából, sőt, még a diétában is segítségünkre lehet. 

A zsír a szénhidráthoz és a fehérjéhez hasonlóan testünk fontos építőeleme. A zsírok, azaz lipidek olyan természetes vegyületek, amelyeket növények és állatok állítanak elő. Két nagy csoportjuk a telített és a telítetlen zsírsav. Tévesen ezeket "rossz", illetve "jó" zsíroknak szokták bélyegezni, pedig a szervezetnek ugyanúgy szüksége van mindkettőre: azaz ugyanúgy a sertészsírra, mint az olívaolajra. Néhány évtizeddel ezelőtt száműztük a sertészsírt a konyhából, pedig nagyon is érdemes használni, hiszen rengeteg jó tulajdonsággal bír. Arra persze ebben az esetben is fontos odafigyelni, hogy jó minőségű terméket válassz. 

Nagyon is érdemes használni a sertészsírt, hiszen rengeteg jó tulajdonsággal bírForrás: Shutterstock

Fontos tudni, hogy a zsírokból származó energia sokkal hatékonyabb, mint a szénhidrátokból származó. A zsír elégetéséből hatszor annyi energiához juthatsz, mintha szénhidrátot fogyasztanál. Elégetésekor pedig sokkal kevesebb sav termelődik. Azaz ha diétázol és rendszeresen sportolsz, feltétlenül fogyassz elegendő zsírt, mert segíteni fogja a munkádat.

A zsírok sokféleképpen szolgálják a szervezet egészségét. Azon túl, hogy alapvető energiát biztosítanak, így a fáradtságérzetet el is felejthetjük, számtalan vitamin (A-, D-, K-, E-) és ásványi anyag feloldódásához szükség van rájuk. Vagyis hiába visszük be ezeket a vitaminokat, ha nem fogyasztunk elegendő mennyiségű zsírt, a szervezet nem tudja hasznosítani őket. Az immunrendszer megfelelő működése mellet az agy- és az idegrendszer működését is támogatja.

A hormonrendszerre is kifejezetten jó hatással van, ami szintén segíti a fogyókúrázókat, sportolókat, hiszen az izmok hamarabb regenerálódnak az intenzív testmozgás után. A zsír ráadásul könnyebben okoz jóllakottság érzést, így megszűnnek az esetleges éhségrohamaid, amelyek az álomalakod útjában állnak. 

zsírhússertésegészséges életmóddiéta