Egy bot, amivel csodálatos alakot formálhatsz: ismerd meg a Gymstick Muscle-t

2018.07.02. 20:00

Szeretnél hatékonyan edzeni, de a konditermet legszívesebben messze elkerülnéd? Létezik egyetlen olyan sporteszköz, ami olyan, mint egy minikonditerem, mert minden izomcsoportot alaposan átmozgathatsz vele. Akár karcsúbb alakra, akár tónusosabb izomzatra vágysz, a saját erődnek megfelelően tudsz gyakorlatokat végezni vele. Hogy pontosan mire jó ez a csodabot, erről kérdezem Bíró Szilvia (24) Gymstick Muscle Instruktort, testépítő és fitnesz sportedzőt. Cserháti Szilvia írása.

  • Te hogyan akadtál rá erre az eszközre?

Egy szakmai nap keretein belül találkoztam először a Gymstickkel és az edzésmódszerrel. Azonnal beleszerettem, és tudtam, hogy ezzel akarok foglalkozni. Minden reggel örömmel ébredek, amikor órát tartok, még hétvégén is, mert azt csinálhatom, amit szeretek.

Bíró Szilvia azonnal beleszeretett ebbe az edzésmódszerbeForrás: Gulyás Antal
  • Mitől olyan hatékony a Gymstick?

Ez az eszköz egy tornabot és két gumiszalag ötvözetéből jött létre. A bot két végéhez kapcsolódnak a gumiszalagok, melyek végén van egy-egy hurok. Ezeket könnyedén a lábfejünkre vagy a kézfejünkre tudjuk helyezni. Miközben a gyakorlatsorokat végezzük, a gumi megfeszül, ezáltal ellenállást fejt ki a lábunkra, karunkra, törzsünkre, éppen arra a testrészünkre, amelyiket edzeni szeretnénk. A vállunktól a bokánkig mindent megdolgoztathatunk vele, mert olyan, mintha gépekkel vagy súlyokkal dolgoznánk.

  • Hogyan tudjuk mi magunk szabályozni a gyakorlatok erősségét?

Nagyon egyszerűen. Minél több gumit tekerünk a botra, annál nehezebben végezhetjük a gyakorlatokat. Ezenfelül különböző színű botok is vannak. A zöldre maximum 10 kg ellenállást lehet tekerni, a kékre 15-kg-t stb., a legerősebb az aranyszínű, ami már testépítő férfiaknak ajánlott. A sérülések és húzódások elkerülése végett az óra elején alaposan bemelegítünk, a végén pedig lenyújtunk, és a kettő között is a zene adja a ritmust és segít átlendülni a holtpontokon.

A legerősebb az aranyszínű bot, ami már testépítő férfiaknak ajánlottForrás: Gulyás Antal
  • Kinek ajánlod ezt a sportot?

Kortól, nemtől függetlenül mindenkinek. El lehet kezdeni idősebb korban is, jártak hozzám pl. 60-70 év körüli hölgyek. Gyógytornászok szokták rehabilitációs eszközként alkalmazni, műtétek és sérülések után is ajánlott, gerincproblémákkal küzdőknek is hasznos, és mivel nem terheljük az ízületeket, a térd- és hasonló problémákkal élők is bátran használhatják. Nagyon minimális pulzusszám növekedéssel dolgozunk, mert nem ugrálunk, hanem egyhelyben ülünk, állunk, fekszünk. Éppen ezért szeretik sokan.

  • Milyen rendszerességgel érdemes végezni az edzéseket?

Heti 2 edzést minimum szoktam ajánlani, ahhoz hogy bárki formában tartsa magát vele. Ha viszont valaki fogyni szeretne, ahhoz többet kell bevállalnia, de pihenőnapokat is be kell iktatnia. Volt olyan tanítványom, aki fél év alatt 35 kilót fogyott, de ahhoz kellett a heti 5-6 edzés és a megfelelő étkezés is, mert fogyni csak úgy lehet. Aki nem akar sokat fogyni, annak is szebb lesz az alakja, mert átformálódik, szálkásodik és tónusosabb lesz az izomzata. Van olyan, aki azért érkezik hozzám, mert állóképességet szeretne növelni, más az egyensúlyérzékét szeretné fejleszteni, és van olyan is, aki csak szimplán élvezi, hogy jó társaságban zenére tornázik.

Van olyan, aki azért érkezik Bíró Szilviához, mert az egyensúlyérzékét szeretné fejleszteniForrás: HeloMelo fotóstúdió
  • Férfiak is látogatják az óraidat?

Jóval kevesebben, mint a hölgyek. Mivel csoportos edzésről van szó, sokan az aerobikkal kötik össze. Viszont akik beesnek, sokszor meglepődnek azon, hogy a nők milyen keményen edzenek. Páros gyakorlatokat is lehet végezni. Ezzel színesebbé tudjuk tenni a gyakorlatsorokat és a csapatot is összekovácsolja, mert amikor szembe kerül valaki az edzőtársával, egyből mindenkinek mosolyra derül az arca.

edzésalakformálássportfitnesz