Még ma is sok a téves információ a fogyókúra kapcsán: interjú Nagy Judittal

2018.06.25. 09:54

Nagy Judittal, a Fitten pozitívan bloggerével beszélgettünk arról, hogy milyen kérdésekkel keresik fel a nők, akik fogyni, formálódni szeretnének. Judit azt is elárulta, melyik testrészükkel a legelégedetlenebbek a nők, és hogy mi rá a megoldás. 

  • Milyen kérdésekkel találnak meg leggyakrabban a fogyni, formálódni vágyó nők?

A legtöbb kérdés a diétára irányul. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a hagyományos ételeknek számos egészséges alternatívája létezik, ami nyugodtan beilleszthető egy fogyni vágyó étrendjébe is. Például a süteményeket is el lehet készíteni fehérjeporral dúsítva, szénhidrátszegény változatban is. Emellett a leggyakoribb kérdések közé tartozik, hogy a diétás étrend mellett mennyi és milyen edzést érdemes végezni a fogyás érdekében.

„A süteményeket is el lehet készíteni fehérjeporral dúsítva, szénhidrátszegény változatban is”Forrás: Instagram/fitten_pozitivan
  • A táplálkozás vagy az edzés kapcsán vannak nagyobb bizonytalanságok? Melyik témában van több megkeresés?

60-40%-os arányban a táplálkozásra vonatkozó kérdésekkel találkozom többször. Rengeteg tanács kering az interneten a diétás táplálkozásra vonatkozólag, és a fogyni vágyók nehezen igazodnak el a sok, és sokszor téves információ között. Emellett egyre több inzulinrezisztenciában, ételintoleranciában érintett ember kér segítséget a táplálkozásban, hogy hogyan tudna javítani egészségén, közérzetén.

  • Jellemzően melyik testrészükkel a legelégedetlenebbek a nők? És mi rá a megoldás?

Ezek a comb, a popsi, a has és a karok. Helyi zsírégetés sajnos nem létezik, azaz célzottan mondjuk csak a hasunkról nem tudunk fogyni. Alapjaiban a táplálkozás megreformálásával kell kezdeni, ha eredményeket szeretnénk elérni, legyen szó fogyásról, formálódásról vagy akár tömegnövelésről. Minden esetben egy minőségi alapanyagokra épülő, mindhárom tápanyagot tartalmazó étrend lenne ideális a szervezetünknek, vitaminokkal kiegészítve. A céljaink elérésében érdemes bevetnünk a táplálékkiegészítőket is. Fogyás esetén egy magasabb fehérjetartalmú étrend javasolt mérsékelt szénhidrátbevitellel. Fehérjebevitelünk – vitaminbevitelünkhöz hasonlóan – jellemzően nem elegendő, így egy változatos étrend mellett is célszerű fehérjeturmixot, fehérjeszeletet fogyasztanunk. A zsírégető folyamatokat fokozhatjuk edzés előtt L-karnitin, edzés alatt pedig aminosavak, azon belül BCAA- és glutaminfogyasztással.

„Minőségi alapanyagokra épülő, mindhárom tápanyagot tartalmazó étrend lenne ideális a szervezetünknek”Forrás: Instagram/fitten_pozitivan
  • Igaz, hogy ebben az időszakban a narancsbőr az egyik legégetőbb probléma? Erre mit szoktál tanácsolni?

A narancsbőrre a legjobb recept a tiszta minőségi táplálkozás mozgással kombinálva, kiegészítésképpen pedig napi szinten az SMR henger, ami nemcsak fellazítja az izompólyákat, de a narancsbőr eltüntetésben is segít.

  • A nyári bikiniszezonban milyen tippeket tudsz adni a hajrához, hogy a legjobb formába kerüljünk?

Mérsékelt minőségi szénhidrát- és sok friss zöldségfogyasztás, megemelt fehérjebevitel, napi minimum 2,5-3 liter szénsavmentes tiszta vízbevitel, heti minimum 3x60 perc kardió és erősítő edzés, illetve céljainknak, korunknak és egészségi állapotunknak megfelelő táplálékkiegészítők, melyekkel kapcsolatban kérjük ki szakértő véleményét.

Fitten-pozitivan :) (@fitten_pozitivan) által megosztott bejegyzés,

Csatlakozz!
Csatlakozz a közel 3000 főt számláló Légy fitt. Légy büszke. zárt Facebook csoporthoz, és tedd fel táplálkozással, edzéssel és táplálékkiegészítéssel kapcsolatos kérdéseidet direktben Nagy Juditnak, a csoport adminisztrátorának!

Nagy JuditéletmódváltásBioTechUSA2018