A szuperegészséges nasi: céklachips

2018.07.23. 14:00

Mivel a céklának magas a vastartalma, az egyik legnagyszerűbb élelmiszer, de más tápanyagok is, többek között kalcium, mangán, réz, magnézium és vitaminok találhatók benne. Ha elcsábulsz egy kis nasira, bűnözz bátran, hiszen sokkal egészségesebb bármelyik gyári burgonyachipsnél.

Hozzávalók (2 fő részére)

• 3 db cékla
• 3 ek olívaolaj
• só

A szuperegészséges nasi, a céklachipsForrás: Shutterstock

Elkészítés

1. Készítsd elő a céklákat: mosd meg a gumókat, vágd le a végüket, majd hámozd meg és vágd ketté őket.
2. A meghámozott, félbevágott darabokat szeleteld fel olyan vékonyra, amilyenre csak tudod.
3. Vegyél elő egy lapos tepsit, és fedd le papírtörlővel. Helyezd rá egymás mellé a céklaszeleteket és felülről is borítsd be papírtörlővel. Nyomkodd meg a szeleteket, és itasd fel a levet a törlővel. Hagyd  száradni egész éjjel, a szeletek másnapra szemmel láthatóan dehidratálódnak.
4. Béleld ki a tepsit sütőpapírral és helyezd rá a céklákat. Locsold meg őket olívaolajjal. Előmelegített sütőben,120˚C fokon 10 percig süsd, vagy amíg ropogósak lesznek.
5. A chipseket óvatosan vedd ki a sütőből, és papírtörlővel itasd fel. Ízlés szerint sózhatod.
6. Élvezd, hogy bűnözhetsz.

céklachipsgasztronómiarecept