A padlizsán kívül-belül megszépít

2018.07.27. 14:00

Akár tojásgyümölcsről, törökparadicsomról vagy a szerelem almájáról beszélünk, olyankor a padlizsánt emlegetjük. Nemcsak isteni ételeket készíthetünk belőle, de csodaszerként hat a szervezetünkre, és szépítő hatása is elismert.

Felhasználási módja

Ha valaki szereti a török étteremben kapható joghurtos padlizsánt, akkor azt is tudnia kell, hogy éppen a törökök hozták be hozzánk, bár eredeti származásának helyét a kutatók a mai napig nem tudják pontosan meghatározni. Többféleképpen elkészíthetjük. Sokan húspótló zöldségként használják, mert lehet rántani, párolni, sütni. Krémként pirítósra kenjük, megtöltve sütőbe toljuk. Túléretten kesernyéssé válik az íze, de besózással, lecsepegtetve a kellemetlen íz eltüntethető.

A padlizsánt sokféleképpen elkészíthetedForrás: Shutterstock

Gyógyír a szervezetünknek

Az indiai természetgyógyászok előszeretettel ajánlják a fogyasztását pácienseiknek. A padlizsán sok értékes tápanyagot, vitamint, ásványi anyagot tartalmaz. Magas a rosttartalma, így serkenti az emésztést. Csökkenti az összkoleszterinszintet, stabilizálja a vérnyomást, így csökkenthető a szívbetegségek kialakulásának kockázata. Megvédi a sejteket a szabadgyököktől, ezért daganatmegelőző hatású. Szabályozza a vércukorszintet, ezáltal a 2-es típusú diabétesszel küzdők is bátran fogyaszthatják. Nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, amely hatékony vírusölő és antibakteriális anyag, nem mellesleg serkenti az agyműködést is.

Ragyogó szépséget ad

Magas víztartalmának köszönhetően hidratálja a szervezetet, és ezáltal a bőr is hidratált, puha és rugalmas marad. Az ásványi anyagoktól és vitaminoktól a bőr tisztább és simább lesz, a gazdag vitaminkészlete és a rostjai pedig szebbé varázsolják testünket borító szöveteinket. Héja öregedésgátló hatású antioxidánsokat tartalmaz. Víztartalma belülről táplálja a hajtöveket, így a haj erősebb lesz.

A padlizsán magas víztartalmának köszönhetően hidratálja, puhítja a bőrtForrás: Shutterstock

Fogyunk vele

A padlizsán kevés kalóriát, viszont sok vizet tartalmaz, ezért ideális választás a fogyókúrázni vágyóknak. Ha a nehéz főételeket változatosan elkészített padlizsánnal helyettesítjük, akkor a fogyás is beindul. A rántott padlizsánt fogyókúra esetén felejtsük el!

Lehet az ebéd vagy vacsora rakott padlizsán, töltött padlizsán, padlizsános rizssaláta, joghurtos padlizsán, grillezett padlizsán zöldsalátával. Ha ezeket az ételeket fogyasztjuk, már sokat tettünk az egészségünkért, és a fogyókúrának megadtuk az alapját. A teljes sikerért természetesen megfelelő mennyiségű vizet igyunk, és heti több alkalommal testmozgást is végezzünk.

egészséges életmódétkezéspadlizsánegészségzöldség