4 dolog, ami hozzásegít, hogy otthoni edzéssel csodás tested legyen

2018.07.17. 20:27

A testmozgás elengedhetetlen az egészséges szervezethez és a kiegyensúlyozott, felszabadult élethez, no meg persze az alakformáláshoz. Azzal azonban, hogy mibe is fogjunk, időnként meggyűlhet a gondunk. Korábban már összegyűjtöttük a legjobb szabadtéri edzésformákat, de sokan inkább a lakásuk védettségét szeretnék élvezni. Az otthoni edzéshez elsősorban elszántság kell, de emellett szükséged lesz még egy két dologra, melyek nélkül sajnos nem fog menni.

1. Súlyok 

A kezdő szintű edzésekhez elég lesz csak a saját testsúlyod, hiszen ezzel a pár héttel megalapozod a keményebb edzést. Amennyiben a lakásod nem egy crossfit pálya, úgy ahhoz, hogy fejlődj és szépen, látványosan formálódj, elengedhetetlen, hogy súlyokkal dolgozz. A legjobb, ha veszel egy súlyzókészletet, de akár konzervdobozok, vízzel, homokkal töltött palackok is jó szolgálatot tehetnek.

Ahhoz, hogy fejlődj és szépen, látványosan formálódj, elengedhetetlen, hogy súlyokkal dolgozzForrás: Shutterstock

2. Jógamatrac 

Sok gyakorlatot a talajon kell végezned, ehhez pedig a legpraktikusabb a jógázáshoz is használt matrac. Természetesen ezt helyettesítheted törülközőkkel, pokrócokkal, de ezek kicsúszhatnak alólad, melegek és sok esetben kényelmetlenek.

3. Edzésterv 

A különböző gyakorlatoknál fontos a kivitelezés, így az elején érdemes videókra tornáznod. Az interneten ma már számtalan típusú otthoni edzés letölthető, megnézhető, érdemes tehát először ezekkel kezdened. Utána természetesen már te is összeállíthatsz magadnak saját edzéstervet. Ami elengedhetetlen a fejlődésedhez, hogy írd, mennyit és milyen súllyal végeztél. Ez alapján tudod emelni fokozatosan az ismétlésszámot és/vagy a terhelést.

Forrás: Shutterstock
Így ösztönöz téged a Facebook és az Instagram a testmozgásra

Sokan ezeket a platformokat, és úgy általában az írott, valamint az online médiát is a testképzavarok melegágyának tartják. Annak ellenére teszik ezt, hogy már rengeteg cikk és hír szól az egészséges fogyásról, az életmódváltásról és a retusálással becsapott célközönségről. Most megmutatjuk, miként lehet tudatosan használni, reális céljaid elérésére a legnépszerűbb közösségi médiumokat.

+1. Pótolni... 

Természetesen sosem szabad elfelejtened az edzés alatt és utána elegendő folyadékot – lehetőleg vizet – inni, valamint az izomépítést megtámogathatod fehérjeporokkal is. Nem kell ezektől megijedni, hiszen nincs bennük semmiféle doppingszer, és nem leszel tőlük egyik napról a másikra body builder testű sem. Érdemes a boltban tanácsot kérni az adagolás és a fogyasztási gyakoriság tekintetében - mi is írtunk már korábban róluk, és teszteltük is őket.

Jó mozgást!

edzéstornaalakformálássúlyzós edzésfehérjeporotthoni edzés