5 dolog, amit minden reggel megtehetsz önmagadért

2018.08.05. 08:00

Mennyire fontosak a reggelek? Gondolj arra, hogy akkor alapozhatod meg az egész napodat. Kezdd pozitívan, add meg a lelkednek és a testednek is, amire szüksége van. Ne feledd, az egészséges életmódhoz a lelki kiegyensúlyozottság is hozzátartozik.

  • Csak 5 perc relax

Mielőtt kipattannál reggel az ágyból, adj magadnak legalább öt percet. Kezdetben talán nagyon nehéz lesz, de ne nyúlj közben a telefonodért. Ülj fel, rakd magadra a takarót, ahogyan jólesik, hunyd be a szemed és vegyél nagy lélegzetet. Ismételd meg párszor, és közben hagyd feltölteni magad az új nap pozitív érzéseivel. Aztán gondold át, hogy mi várható aznap, és képzeld el, hogy minden feladatodat a lehető legjobban teljesíted.

Mielőtt kipattannál reggel az ágyból, adj magadnak legalább öt percetForrás: Shutterstock
  • Hidratálj

Egy nyolcórás alvási ciklus után a tested csak úgy szomjazza a hidratálást. A legfontosabb, hogy a sejtjeidet felébreszd, így még a reggeli kávé előtt igyál meg 3 dl vizet, akár egy kevés citrommal ízesítve. Elsőre talán nehéz elhinni, de ez még jobb ébresztő is, mint a kávé. A vízfogyasztásra figyelj a nap további részében is, fontos, hogy tudd, hogy ez a jó egészségnek és a jó közérzetnek is az egyik alapja.

  • A reggeli a nap legfontosabb étkezése

Ugyan sokféle brit tanulmány látott már napvilágot arról, hogy valóban áll-e ez a mondás, mindenesetre feltétlenül jobban jársz, ha ez alapján cselekszel. Hiszen egy finom reggeli nemcsak a testet, de a lelket is kényezteti. Ezentúl egy rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag reggeli tényleg órákig tartó lendületet biztosít, és egyes kutatások szerint a nassolás mértékét is csökkenti, ha reggelire kiadósan és jól eszünk.

Egy finom reggeli nemcsak a testet, de a lelket is kényeztetiForrás: Shutterstock
Az 5 legrosszabb étel, amit reggelire választhatsz

A jól megválasztott reggeli már félsiker az egészséges életmód felé vezető úton, nem beszélve arról, hogy tökéletesen megalapozza a napodat. A jófajta szénhidrátban, egészséges zsírokban, fehérjében és rostban gazdag reggeli jót tesz az anyagcserének, hosszantartó lendületet biztosít, nem dobja meg a vércukorszintet, hogy aztán pár óra múlva már fáradtak és nyűgösek legyünk. Íme, 5 étel, amit soha nem szabad reggelire választani! És hogy mi legyen ezek helyett? Például zabkása!

  • Reggeli rutin

Ha belegondolsz, a reggel tele van lehetőségekkel, hogy kényeztesd magad, hogy igazán jó passzba kerülj. A nőknek ugyanolyan fontos a reggeli szépségápolási rutin, mint a reggeli étkezés. Használj kellemes illatú natúrkozmetikumokat, amik minden érzékedre hatással vannak. Élvezd ki, hogy magaddal foglalkozol, éld meg egyfajta énidőként. Ehhez egyébként nem árt, ha időben kelsz fel, és nem csúszik el az egész reggel. De ha néha így alakul, akkor se aggódj, a legjobbakkal is előfordul.

Használj kellemes illatú natúrkozmetikumokat, amik minden érzékedre hatással vannakForrás: Shutterstock
  • Pörögj fel

Ha még ezek után sem tudtál felpörögni, vagy pozitív hangulatba kerülni, akkor érdemes még tenni valamit, hogy ne rossz kedvvel indulj útnak. Tedd be például a kedvenc számodat, semmi sem pörget fel úgy, mint a zene. Beindul tőle kezed-lábad, és elárasztja a testedet egy kellemes életérzés. Ennél jobban nem is indulhatna egy nap. Ha van időd, táncolj rá egy kicsit, vagy nyújtsál, hiszen az nagyon jót tesz a testednek. 

reggelénidőreggeli rutin