Hasháj-gyilkos módszerek: ez nálad is működni fog

2018.08.24. 11:00

Tény, hogy a legtöbb embernek kihívást jelent eltüntetni a hasán felhalmozódott zsírt. Még azoknak is, akik aktív életet élnek, és egészségesen táplálkoznak. Valóban nem könnyű megszabadulni a hasi hájtól, de nem lehetetlen. Ne add fel, bemutatunk néhány könnyű technikát, amivel neked is sikerülhet megszabadulni az úszógumitól.

Ősi, kínai masszázs

A jó hír az, hogy nem kell masszőrhöz járnod, hiszen otthon, saját magadat masszírozhatod, ráadásul nem fog több időt igénybe venni, mint napi 2x2 percet. Ez úgy hat, mint egy belső masszázs, amely hozzájárul a szervezet tisztításához és méregtelenítéséhez, amivel a hájat is könnyebben el tudjuk tüntetni. Segíti az emésztést, felgyorsítja az anyagcserét, fokozza a vérkeringést a hasi területeken, és átmozgatja a belső hasi szerveket. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy elég csupán ezt az egyszerű technikát alkalmazni, és a kanapén fekve nasizni, de azoknak valóban segít leredukálniuk a hasi zsírt, akik rendszeresen sportolnak, tornáznak.

Az ősi, kínai hasmasszázs hozzájárul a szervezet tisztításához és méregtelenítéséhezForrás: Shutterstock

Alkalmazása
Naponta 2 alkalommal végezd a masszázst, reggeli előtt és lefekvés előtt, a következő módon:

1. Feküdj a hátadra egy egyenes, kemény felületen, és tedd szabaddá a hasadat.
2. Erősen dörzsöld össze a tenyereidet, amíg egészen felmelegednek.
3. Tedd az egyik kezedet a köldöködre, és finom nyomással kezdd a környékét először kis körökben az óramutató járásával megegyező irányban a masszírozni. Minden kör 1-2 másodpercig tartson, majd fokozatosan növeld a körök méretét a hasadon.
4. Érezni fogod, ahogy a hő kezdi felmelegíteni a pocakodat.
5. Folytasd a masszázst 2 percen keresztül, amíg 40-50 kört leírsz a kezeddel. Fontos, hogy mindig tartsd melegeden a hasadat, amíg masszírozod.

Ne alkalmazd ezt a technikát: rögtön étkezés után, ha kisbabát vársz, ha magas vérnyomással küzdesz, ha epekő, vesekő vagy húgykő van a szervezetedben, ha sérved van, gyomor vagy bélfekéllyel küzdesz, és nőgyógyászati problémák, gyulladásos folyamatok esetén.

Dhanurászana, azaz bölcső vagy íjtartás

Biztosan emlékszel arra, amikor a tornatanár azt kérte, hogy végezzetek bölcsőtartást. Ez a tornagyakorlat valójában egy igen hatékony jógapozíció. Nem csak a hasi izmokra hat, hanem a teljes testre, miközben energetizál, és elősegíti a könnyed emésztést is.

A bölcsőtartás nagyon hatékony haserősítő és emésztést segítő gyakorlatForrás: Shutterstock

Alkalmazása
1. Feküdj hasra a matracon kinyújtott lábakkal és tedd a kezedet a törzsed mellé.
2. Emeld meg mindkét az alsó lábszáradat addig, amíg a kezeiddel meg tudod fogni a bokáidat.
3. Emeld meg a felsőtestedet, miközben lábadat is tartsd minél magasabban, hogy a hátad szép ívet írjon le.
4. Tartsd meg feszesen ezt a pozíciót 15-30 másodpercig, és közben normálisan lélegezz
5. Ezután feküdj vissza a kiinduló pozícióba és pihenj 15 másodpercig.
6. Ismételd meg 5-ször ezt a pózt, és közben tartsd a rövid szüneteket is.

3. Almabor ecet. Ha diétát megtolod egy kis almabor ecettel, akkor könnyebben beindul a fogyás a hasról is. Mivel ez a készítmény ecetsavat tartalmaz, képes az elraktározott hasi zsírt megbontani. Egy 12 hetes kutatás során túlsúlyos embereknek naponta 1 evőkanál almaborecetet kellett elfogyasztaniuk minden nap, és ennyi idő alatt közel 2 cm-rel lett kisebb a csípőjük körmérete a hasi zsír csökkenésének köszönhetően. Alkalmazása: Két étkezés között keverj el 1 teáskanálnyi almabor ecetet 200 ml vízben, és vacsora előtt 4 hétig naponta fogyaszd kúraszerűen. Utána szüneteltesd, majd ismételd meg. Mivel savat tartalmaz, a fogzománc védelme érdekében érdemes szívószállal fogyasztanod.

életmódfogyáshasháj