Top 5 egészséges tízórai és uzsonna iskolásoknak

2018.09.05. 18:00

Egy anya élete állandó szervezést igényel. Rengeteg tennivalót kell beiktatni egyetlen napba, és néha bebizonyosodik, hogy 24 óra is kevés. Nem könnyű mindenre teljes figyelmet fordítani, így érdemes szelektálni. Ha például igazán fontos számodra, hogy mit eszik a gyerek, akkor nem árt - ha nem is minden egyes nap - de minél gyakrabban csomagolsz neki tízórait, vagy uzsonnát és nem az iskolai büfében vásárolja meg azt. Ehhez adunk most ötleteket.

  • szendvics

A nagy klasszikus a szendvics. Minden benne van, amire egy fejlődő szervezetnek szüksége van. Szénhidrát, fehérje, rostok, vitaminok. Ehhez persze fontos, hogy jó minőségű alapanyagokat válassz. Ha csak a fehér kenyeret szereti a gyerek, akkor is figyelj, hogy adalékanyagmentes, lehetőleg kovászos kenyér legyen a szendvics alapja. Megéri felfedezni egy pékséget a közelben, ahol ezt be lehet szerezni, a szupermarketekben található szeletelt kenyeret pedig inkább hagyjuk a polcon.

Ezen túl csak a gyerek ízlése és a kreativitás szab határt, hogy milyen szendvicset készítesz. Lehetőleg jó minőségű felvágottat válassz, kerülhet bele sajt, krémsajt, vagy házi vaj, akár tojásszeletek, és a zöldség, amit akár külön csomagolva is kínálhatsz.

A szendvicsben minden benne van, amire egy fejlődő szervezetnek szüksége vanForrás: Shutterstock
  • tortilla tekercs

Ha úgy érzed, túlságosan unalmas a szendvics, akkor bevetheted a tortilla tekercset. Ugyanazokat a finomságokat lehet beletenni, mint a szendvicsbe, de formája miatt mégis újdonságként hat a gyerekek számára. Tortillát egyébként házilag is készíthetsz, sajnos sok márkában rengeteg adalékanyag található. Ha készen vagy a tortillával, mehet bele a krémsajt, a saláta, a sonka, esetleg vékony répaszeletek, bármi.

A tortillába ugyanazokat a finomságokat lehet beletenni, mint a szendvicsbe, de formája miatt mégis újdonságként hatForrás: Shutterstock
Tipp
Ha a zöldségek nem férnek bele a szendvicsbe vagy a tortillába, akkor külön is csomagolhatod őket. Vágd vékony szeletekre a répát, paprikát, vagy amit szeret, és készíts hozzá minél ízesebb mártogatóst. Ennek az alapja lehet görög joghurt, amit ízesíthetsz egy kevés lime lével, sóval és zöld fűszerrel.
  • müzliszelet

A müzliszelet szuper találmány, egyetlen hátránya, hogy a bolti verzó túlságosan sok felesleges adalékanyagot tartalmaz. Érdemes hétvégi programok közé beiiktatni az elkészítését, és egyből nagyobb adagot csinálni. A müzliszelet készítéséről itt találod a cikkünket.

A müzliszeletből érdemes egyből nagyobb adagot csinálniForrás: Shutterstock
  • gyümölcsjoghurt

A joghurttal ugyanaz a helyzet, mint a müzliszelettel: a bolti rengeteg felesleges összetevőt tartalmaz. De miért is választanánk a boltit, amikor otthon percek alatt el lehet készíteni egy sokkal egészségesebb verzót. Az alapja a görög joghurt, amihez szükség van még valamilyen bogyós gyümölcsre, de mással ia próbálkozhatunk, például barackkal is nagyon finom. A gyümölcs lehet friss és természetesen fagyasztott is, ha éppen nem a szezonban készítjük. A gyümölcsöt teljeses pürésítsük, ha frisset használunk, pár szemet bele is vághatunk apróra. Keverjük hozzá a joghurthoz, majd mehet bele egy kevés méz, egy késhegynyi friss vanília.

Otthon percek alatt el lehet készíteni egy sokkal egészségesebb verzót a bolti joghurtnálForrás: Shutterstock
Tipp
A gyümölcsjoghurt tetejére kerülhet egy kevés ropogós granola is, amit változatos összetevőkből készíthetsz el. Lehetnek benne magvak (diótól a lenmagig bármi), zabpehely, aszalványok. Ezeket egy kicsit le kell pirítani, majd hozzátenni egy kevés mézet, hogy összeálljon. Zsírpapíron hagyd kihűlni, majd mehet egy dobozba.
  • palacsinta

A palacsinta megunhatatlan a gyerekek számára, és számtalan formában elkészíthető. Ha a lehető legegyszerűbb, ámde egészséges receptet keresed, akkor próbáld ki a 3 banános, 3 tojásos, zabpelyhes receptet. A hozzávalókat csak össze kell keverni, majd mehet bele egy kis áfonya, és már lehet is sütni a kis palacsintákat. Ahogy a gyümölcsös joghurtot, ezt is elkészítheted előző nap este.

A 3 banános, 3 tojásos zabpelyhes recept nagyon egyszerű, de egészségesForrás: Shutterstock
uzsonnatízóraiiskolakezdés2018suli2018egészségegészséges étkezés