Nagyobb reggeli, kisebb vacsora: így fogytam 15 kilót

2018.09.14. 12:00

Seana Forbes egészségtelen életmódja, a sok gyorsétel, az éjszakázások és az alkoholfogyasztás miatt hízott meg egyetemi évei alatt. Egyik reggel szembesült önmagával, és elhatározta, hogy változtat az életén. Olvasd el a történetét!

"A középiskoláig egyáltalán nem volt gond a súlyommal. Az egyetemen azonban teljesen kikerült az irányítás a kezemből. A diákok tipikus mindennapjait éltem, fél napokat tanultam a könyvtárban, ahol automatákból vettem szendvicseket vagy nassolnivalót. Este egy bárban dolgoztam, és közben szórakoztam hajnalig. Mindeközben beszereztem egy fitneszbérletet, de maximum pár hétig voltam motivált az edzést illetően. Az egészségtelen ételek mellett egyébként sem voltam eléggé energikus a sporthoz. Hamar meglett a böjtje az életmódomnak.

Seana Forbes a sok gyorsétel, az éjszakázások és az alkoholfogyasztás miatt hízott meg egyetemi évei alattForrás: SEANA FORBES

Az egyetem elvégzését követően másik országba költöztem. Egyik reggel, miután az éjszakát egy bárban töltöttem, belenéztem a tükörbe, és valami megváltozott bennem. Rájöttem, hogy már nem foghatom rá a diákéletemre az életmódomat, és azt, ahogyan kinézek. Eljött az idő a változásra. 

Ott kezdtem, hogy bizonyos élelmiszercsoportokat egyszerűen kivettem az étrendemből. Elsősorban persze a gyorsételeket, az alkoholt, ami szintén rendkívül hizlal, illetve a finomított cukrot. A többi gyorsan felszívódó szénhidrátot fokozatosan vontam ki az étrendemből, mint a fehér tésztát és a kenyeret. De arra már a legelején is odafigyeltem, hogy este ne fogyasszam ezeket. A nagy vacsorákról egyébként is teljesen leszoktam. Inkább reggel és délben ettem nagyobb adagokat. Nagy figyelmet fordítottam arra is, hogy igyak. A gyümölcsleveket, szénsavas üdítőket teljesen elhagytam. Leginkább vizet ittam, de a teát és a fekete kávét sem hagytam el. 

Egyre jobban beleástam magam abba, hogy mi az, ami számomra igazán egészséges. Kutattam a receptek után, és el is kezdtem főzni magamnak, hogy lássam, mit viszek be a szervezetembe. Közben rákaptam az edzésre is, hetente háromszor saját testsúlyos edzéseket csináltam, és közben néha a futást is beiktattam. Négy-öt hét után már éreztem magamon a változásokat: sokkal jobb lett a közérzetem, és a nadrágjaimat is kezdtem kifogyni. 

Seana elkezdett egészséges ételeket készíteni magának, hetente 3-szor edzet, és futott is néhaForrás: Seana Forbes

Végül 15 kilót fogytam, miközben a testem rengeteget formásodott. Soha nem tudnék visszatérni a régi életmódomhoz. Annyival boldogabb vagyok most. A mai napig előfordul, hogy nehezen veszem rá magam az edzésre, és nagyon büszke vagyok magamra minden egyes alkalommal, amikor le tudom győzni ezt az érzést. Éppen ez volt az egész utazásomnak a legnagyobb tapasztalata, hogy mindenre képes vagyok, amire igazán elhatározom magam. Sokkal erősebbek vagyunk fejben, mint gondolnánk. Ezért igazán megéri belevágni: én most mentálisan és testileg is sokkal erősebbnek érzem magam, mint valaha."

reggeliéletmódváltásfogyásVacsora