A fagyasztott és a szárított gyümölcs hizlal a leginkább

2018.09.22. 13:00

A gyümölcsök rendkívül gazdagok vitaminokban, vízben és antioxidánsokban is, ám emellett jó adag cukrot is tartalmaznak. A friss gyümölcsnél azonban jobban hízlalhat a szárított és a fagyasztott is. 

A Health.com cikke szerint naponta kétszer kell friss gyümölcsöt fogyasztanunk, hiszen így sok vitamint, vizet és antioxidánst vihetünk a szervezetünkbe. A legtöbb gyümölcs azonban sok cukrot is tartalmaz, így nem ajánlatos korlátlan mennyiségben fogyasztani. 

Ám nem friss formában hizlalnak leginább. Azt írják, hogy sok cég cukrot ad a fagyasztott gyümölcshöz, így mielőtt megvásároljuk őket, nézzük meg a csomagolást. Csak olyat vásároljunk amely nem tartalmaz hozzáadott cukrot!

Remek vitaminforrás a gyümölcsForrás: Shutterstock

A szárított gyümölcs is gyümölcs, annyi a különbség csupán, hogy a szárítás során elvonódik belőle a víz. Így egy csésze szárított gyümölcs 5-8-szor több kalóriát és cukrot tartalmaz, mint friss társaik. A példának okáért egy csésze szőlő 60 kalóriát jelent, míg ugyanennyi mazsola 460-at. 

hízásszárított gyümölcsfagyasztott gyümölcsegészséggyümölcs