Villámgyors egészséges reggeli 10 perc alatt

2018.10.19. 12:00

A reggeli étkezés rendkívül fontos, hiszen ekkor tudjuk újratölteni az energiaraktárunkat, ezzel pedig megalapozhatjuk az egész nap lendületét. Nem érdemes tehát kihagyni a sietős, kapkodós reggeleken sem, inkább törekedj arra, hogy minél gyorsabban tudj elkészíteni egy tápanyagokban gazdag, finom fogást. Ehhez mutatunk most három receptet!

  • Zabkása gazdagon

A zab az egyik legegészségesebb szénhidrátforrás. Rendkívül magas a fehérje- és a rosttartalma, ezért hamar eltelít, ráadásul a rostban gazdag étrend nagyon jó hatással van az anyagcserére, az emésztésre, így bátran fogyaszthatják diétázók is. 

A zabkását roppant egyszerű elkészíteni, még méricskélni sem igazán kell. De ha még nem csináltad, akkor nagyjából egy bögre zabhoz adj két bögre folyadékot. Ez az alaprecept, de már ezt is lehet egy kicsit variálni. Nekünk a háromnegyed bögre zab és negyed bögre zabkorpa elosztás is nagyon bevált, így egy kicsit krémesebb, pudingszerű lesz a végeredmény. A következő lépéseket már saját ízlésvilágodnak megfelelően alakíthatod. Eldöntheted például, hogy kizárólag vízben, vagy tejben (akár zab-, vagy mandulatejben) főzöd, esetleg a kettő keverékében. A zab nagyjából 4-5 perc alatt krémes állagúra fő.

Mi legszívesebben hazai mézzel ízesítjük, de diétázóknak természetesen édesítőszer is szóba jöhet. Ezek után már tényleg csak az otthoni készlettől függ, hogy mit teszel bele. Kifejezetten illenek a zabhoz a különböző magvak, az aszalt gyümölcsök, és persze a frissek is, ha éppen szezonja van valaminek. Aztán nagy kedvencünk a mogyoróvaj, a kókuszchipsz, de egy kis étcsokoládéval sem lehet mellélőni. Ha egy héten háromszor-négyszer is zabot reggelizel, akkor sem fogod tudni megunni, annyi lehetőség van benne.

Zabkása gazdagonForrás: Shutterstock
  • A leggyorsabb palacsinta

A világ legegyszerűbb és leggyorsabb palacsintája a hétköznapokra is ideális reggeli. Mindössze két összetevője van, ez pedig a tojás és a banán. A tojás vitaminokban, ásványi anyagokban és fontos zsírsavakban is gazdag. Kiemelkedő a B-vitamin tartalma, ami az idegrendszer megfelelő működésében játszik szerepet, és segít a szellem frissentartásában, a stressz kezelésében. A tojássárgájában lévő lecitin ráadásul szintén javítja a közérzetet. A tojásnak nagyon magas a fehérje- és az antioxidánstartalma is. A banán kiváló szénhidrát- és rostforrás, többféle sokféle ásványi anyag, többek között foszfor és kálium található benne. 

A recept tényleg rendkívül egyszerű, két banánt nyomkodj össze villával, majd verj fel hozzá 3 tojást. Ha szeretnéd még egy kicsit dúsítani, tehetsz bele egy marék zabpelyhet, ha esetleg van otthon, egy marék friss áfonyát, ami szintén nagyon egészséges, kifejezetten magas az antioxidánstartalma. A hozzávalókat alaposan keverd össze, majd párperc alatt süss belőle apró palacsintákat.

A leggyorsabb palacsintaForrás: Shutterstock
  • Tojástekercs

Sokan kifejezetten szeretik, ha édes reggelivel indíthatják a napot, de ha te nem tartozol ebbe a táborba, akkor egy szuper tojástekercsre van szükséged. Üss fel három tojást, majd közepesen forró serpenyőben szépen terítsd el. Szórj rá egy kevés szárított paradicsomot, feta sajtot és olívabogyót. Egy-két perc után megfordíthatod, hogy a másik oldala és megsüljön. Semmiképpen ne süsd túl, hogy finom lágy maradjon, pár perc bőven elég neki. Egy másik serpenyőben közben melegíts át egy tortilla lapot, vagy akár tedd be 15 másodpercre a mikróba. Ezután borítsd rá a tojást a tortillalapra, és tekerd fel. Imádni fogod, már csak azért is, mert minden fontos tápanyag megvan benne, ami egy egészséges és laktató reggelihez kell.

TojástekercsForrás: Shutterstock
egészséges életmódreggeli10percalatt