5 tipp a lapos hasért

2018.11.08. 08:00

Ha elégedetlen vagy a súlyoddal, ha csak egy kevés hasi zsír választ el az álomalaktól, akkor is bevetheted ezeket az egyszerű, de sokat érő tippeket. Lapos hasra fel!

  • Pörgesd fel az anyagcserédet

A lapos has egyik titka a jó anyagcsere: rendbe teszi a bélműködést, nem tud felhalmozódni a salakanyag a szervezetedben,így eltűnnek a plusz kilók. Soha semmilyen méregtelenítő kúrára nem lesz szükséged, ha a mindennapokban odafigyelsz arra, hogy megfelelően működhessen az anyagcseréd. Ennek egyik sarkalatos pontja a rostos ételek fogyasztása. A rostok serkentik az anyagcserét, javítják a bélműködést. A zabkorpa, a zab-, rozs- és búzapehely, a barna rizs mellett rengeteg zöldség és gyümölcs is kiváló rostforrás.

A rostok, mint például a zabpehely, serkentik az anyagcserétForrás: Shutterstock
Méregtelenítés helyett: tedd rendbe az anyagcserédet

A méregtelenítés annyira felkapott lett az elmúlt években, és olyannyira pozitív asszociációkkal kötik össze az emberek, ami már-már ijesztő. Sok tévhit él ezzel kapcsolatban, és sok szélsőséges formája terjedt el az úgynevezett méregtelenítésnek, ami sokszor többet árt, mint használ. Olvasd el a Life.hu cikkét!

  • Igyál sok vizet

A anyagcserefolyamatok megfelelő működéséhez az elegendő mennyiségű vízfogyasztás is hozzátartozik. Gyakran elfelejtik megemlíteni, hogy a sok rostos étel fogyasztásával éppen ellenkező hatást érhetünk el, ha nem iszunk mellé vizet. Minimum napi két literre szüksége van egy felnőtt szervezetének. Mosd ki magadból a méreganyagokat a lapos has érdekében is. 

  • Kerüld a túlevést

Napi ötszöri étkezésre van szükség ahhoz, hogy ne terheled meg egyszerre a gyomrodat. A túlevés nemcsak nagy pocakot eredményez, de a közérzetednek sem tesz jót. Bágyadttá, enerválttá tesz, ráadásul edzeni sem lehet tele hassal.

Ne edd túl magad!Forrás: Shutterstock
  • Hagyd el a puffasztó ételeket

Sok olyan étel van, ami egyébként kifejezetten egészséges, de puffasztó hatású. Például a a brokkoli vagy a bab. Ezeket érdemes ebben az időszakban mérsékelten fogyasztani. Viszont vannak olyan puffasztó ételek, amelyekről mindenképpen le kell mondani. Például a bő olajban, zsírban sült fogások, a finomított szénhidrátok vagy a túlzottan sós ételek

  • Edzésre fel

Már az étkezéssel is rengeteget tehetsz azért, hogy leadj néhány kilót, és lapos legyen a hasad. De a tökéletes végeredményhez, nem beszélve a jó közérzetről, edzésre is szükség van, és nem kell rögtön kondibérletre gondolni. Ezt is kezdheted apró lépésekkel. Először szánj napi 5 percet arra, hogy elérd a célodat: a lapos hasat.

kockahaslapos hasfogyástippek