Készülj a szilveszterre - a legjobb tippek másnaposság ellen!

2010.12.31. 7:54

A karácsonyhoz ugyanúgy hozzátartozik a forralt bor, a tojáslikőr és a rumpuncs, mint a szilveszterhez a pezsgő. Ha azonban ünneplés közben észrevétlenül átlépsz egy határt, másnap bizony másnaposan ébredhetsz. A macskajajnak azonban szerencsére remek ellenszerei vannak, és nem a kutyaharapást szőrével módszere.

iStockPhoto

Buli előtt

Hacsak nem egy mézeskalácssütős, barátnős délutánból lesz önfeledt spontán forralt borozás, hanem előre tudod, hogy az ünnepség, amelyre hivatalos vagy, nem lesz alkoholmentes, akkor készülj fel rá! Ha már egyszer is szenvedtél a macskajajtól, tudod, hogy ez nem túlzott elővigyázatosság...

A parti napján "szeszálló" ételeket egyél, olyanokat, amelyek lassítják az alkohol felszívódását, bekerülését a véráramba. A zsíros halak, például a lazac, remek választás, vagy egyél olívaolajban sült krumplit majonézzel. Mivel az alkoholizálás - meglepő módon - dehidratálja a szervezetet, aznap igyál rengeteg szénsavmentes ásványvizet, hogy megelőzd a kiszáradást. Pláne akkor, ha a buliban nemcsak borozni vagy koktélozni fogsz, hanem rá is gyújtasz.

Csak mértékkel!

Ha intelligensen iszol, nem arra célzunk, hogy leöntöd magadat, vagy felborítod-e véletlenül a poharat - hanem arra, hogy tudod-e a mértéket. Nem kell félned a másnaposságtól, ha ismered magadat és az alkoholtűrő képességedet. Ha tudod, hogy hol a határ, másnap nem ébredsz úgy, mint akin átment az úthenger.

Kerüld az édes, krémes likőröket, a kevert italokat és a koktélokat! Ezek helyett válassz száraz bort vagy pezsgőt, esetleg vodkát. Ezek ugyanis tisztábbak, sokkal kevesebb hozzáadott anyagot tartalmaznak, mint más italok. Ezáltal a májadat sem károsítják annyira.

Ha már eldöntötted, hogy mit iszol, maradj hűséges hozzá egész este. Ne keverd a különböző szeszeket, mert nemcsak könnyebben megárt, ha különböző italokat rendelsz, hanem másnap is nehezebben térsz majd magadhoz.

Amikor csak teheted, menj ki a partin a friss levegőre! Nem kell kint megfagynod, nem kell cigiszünetet sem tartanod, csak addig legyél a szabadban, amíg egy kicsit kiszellőzik a fejedből az alkohol hatása.

iStockPhoto

Ne felejts el minden pohár ital után egy nagy pohár vizet inni. Ezzel is lassíthatod az alkohol felszívódását és a részegséget. De ne csak igyál, hanem rágcsálj is, a legjobbak az enyhén sós snackek. Ha alaposan felöntöttél a garatra, mielőtt lefekszel, szellőztess ki, igyál még egy pohár vizet és vegyél be egy Aspirint. A Paracetamol tartalmú gyógyszereket most ne preferáld, mert az alkohollal együtt ezek dupla munkát adnak a májadnak és az emésztőrendszerednek.

Másnap

Másnap, ha mégis hasogat a fejed, émelyegsz és szinte meg sem tudsz mozdulni, valamit tenned kell, hogy magadhoz térj. De ez semmi esetre se a kutyaharapást szőrével módszer legyen, eszedbe se jusson alkohollal indítani a másnap(os) reggelt.

Amint lehet, vegyél erőt magadon és kelj fel. Először is igyál valamit! Például egy pohár vizet vagy egy csésze teát, de a feketekávé több kárt okoz, mint hasznot, a kávéban lévő csersavak egyáltalán nem segítenek egy másnapos gyomron. Mindenképpen reggelizz, válassz vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag finomságokat - például egy könnyű omlettet, friss salátát uborkával, csirkemellsonkás szendvicset, gyümölcssalátát bogyós gyümölcsökkel vagy papayával, frissen facsart narancslevet. A macskajaj kellemetlenségeit B- és C-vitaminnal, fehérjékkel, aminosavakkal csökkentheted vagy mulaszthatod el. De a gyümölcscukor is a gyomor jó barátja az ilyen meggyötört reggeleken.

Ha reggeli után visszafekszel még egy kicsit pihenni vagy aludni, azzal is sokat teszel magadért - párologtass a lazításhoz borsmentaolajat. Ezután viszont mindenképpen ki kell tenned a lábadat a lakásból. Csodát tesz, ha mozogsz egy kicsit a friss levegőn: egy kis séta, néhány tornagyakorlat, egy kis jóga elég lesz, a maratoni futást azonban hagyd máskorra.

Méregteleníts és töltődj fel!

Amíg nem áll helyre a gyomrod békéje, preferáld a nyers kosztot, minden, ami kalciumot, magnéziumot, vasat és foszfort tartalmaz, segít a méregtelenítésben. Oldj fel egy kalciumtablettát egy pohár tejben, azonnal abbamarad az émelygés. A magnéziumot pedig egy banánnal vagy pezsgőtablettával veheted magadhoz.

iStockPhoto

A nyers savanyú káposzta is igazi macskajaj-eledel, gazdag C-vitaminban, megnyugtatja a tengerként háborgó gyomrot és a megviselt vesét. Pontosan úgy, mintha egy natúr joghurtot összekeversz egy pohár ásványvízzel, és hidegen megiszod! Egyél erőlevest! Ez nemcsak a gyomrodat nyugtatja meg, hanem az italozás közben elveszett folyadékot is pótolja.

Készíts teát! Önts le egy-egy kanál rozmaringot és melisszát negyed liter vízzel, majd hagyd állni 10 percig. Utána még melegen kortyolgasd el, ne hajtsd fel azonnal. A fejfájást egy pohár vízzel csillapíthatod, amibe egy citromot facsarsz és kevés friss gyömbért reszelsz.

Egy illatos, forró fürdő is segíthet, kevésbé fájnak majd a porcikáid, elmúlik a hányingered, helyreáll a vérkeringésed, és sokkal kipihentebbnek érzed majd magadat! Utána pedig vegyél hideg-meleg váltózuhanyt, kívül-belül felpezsdülsz tőle.

Ahány ország, annyi macska

A japánok a másnaposság ellen az Umeboshira esküsznek, ami egy hetekig sóban aszalt barackfajta. Állítólag egyetlen falat elég ebből a savanykás-kesernyés-sós ínyencfalatból ahhoz, hogy azonnal felébredj és magadhoz térj.

Az osztrák és német másnaposok pedig a sós limonádéban bíznak. Azt mondják, a másnap reggeli rosszullét és fejfájás azonnal elmúlik, ha egy pohár vízbe egy egész citromot facsarsz, majd cukrozás helyett megsózod. Lassan kortyolgasd, ha egyszerre felhajtod, csak rontasz a helyzeteden.

10 tipp másnaposság ellen - Nézd meg videónkat!



Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is!





másnaposságszilveszterbulialkohol