Éljen a hurka és a háj! Fatkinis képekkel tüntetnek a teltebb nők

2014.08.19. 10:38

Szinte hetek sem telnek el az egyre újabb és újabb mozgalmak között, egymást érik a nyilvános tiltakozások az egészséges testkép témájában. Legutóbb a Photoshop nélküli hús-vér nők forradalmáról írtunk, de beszámoltunk a Szeresd a terhességi csíkokat! elnevezésű kampányról is. Azelőtt pedig a Szőrös Lábúak Klubja borzolta a kedélyeket. Most pedig máris itt az újabb őrület.

Nem csoda, hogy manapság elképesztő gyorsasággal tűnnek fel egymás után a legújabb és legelképesztőbb tiltakozó trendek, a közösségi média felületei ugyanis tökéletes táptalajt nyújtanak a megszokottól való eltérőt hirdetők számára. Elég csak egy jó kezdeményezés a Facebookon, vagy épp egy ütős hashtag az Instán, máris kész a mozgalom a kóros soványság ellen, az egészséges testkép mellett, vagy éppen annak belátására, hogy már régen nem a sovány emberek vannak többségben. Többek között ezt üzeni a például a legújabb fatkini-kampány is.

Forrás: Instagram

#fatkini

A korábbi években a bikinihidas fotók sokkoltak - aki akkor lemaradt, jobb is, ha nem tudja meg, miből maradt ki -, most pedig a fatkinis képek következnek. Egyszerűen annyi történik, hogy a teltebb nők, akik ma már előszeretettel használják magukra a duci, de akár a kövér kifejezéseket is, megelégelték, hogy csak a tökéletes alakú csajok tölthetnek fel magukról bikinis képeket az internetre. Ezért úgy döntöttek, ők is megmutatnak magukból mindent. Teszik ezt annak teljes tudatában, hogy a normálisnak vélt testalkattól az övéik igencsak eltérnek, így pedig tevékenységük garantáltan figyelemfelkeltő. Vagyis indulhat is a botrány!

Forrás: Instagram/Fatkini

A csatlakozóknak annyi a dolguk csupán, hogy megosztott fényképeiket #fatkini hashtaggal látják el, és így töltik fel őket a közösségi oldalakra. Hogy mit kívánnak elérni ezzel? És milyen üzenetet is közvetítenek ezek a nők valójában? Erről a Life.hu párterapeutáját, Deáki Tímeát kérdeztük.

"Ma ahhoz, hogy kitűnjön valaki a hétköznapi létből, nem elég kicsit másnak lennie. Ez persze nem azt jelenti, hogy teljesen el kell rugaszkodni a valóságtól, de az biztos, hogy valami egyedivel kell előállni" - kezdi érvelését a szakértő, aki szerint a nők média által sugallt téves képe jó alapot ad arra, hogy a nem épp sovány emberek úgy érezzék, eljött az idő a valóság megmutatására. A média ugyanis nem őket helyezi előtérbe.

Forrás: Instagram/Fatkini
Kompenzálás csupán:
"Aki jelentős túlsúllyal képes bikiniben fotóztatni magát, majd azt kitenni, sokat tett azért, hogy az énképe a helyére kerüljön (ha korábban ezzel problémája volt). Ugyanakkor ez a legtöbb esetben valamifajta kompenzálás. Aki ugyanis elégedett önmagával, annak nem kell erről fotósorozatot készítenie, majd megosztania a világhálón."

Kellenek az ilyen mozgalmak?

"A nem modell alkatúak körében önbizalom-építő lehet az, hogy neves divatházak is elkezdték propagálni, hogy ne csak az extra soványak kerüljenek kifutóra, a címlapokra. Persze még mindig a vékony nők vannak előtérben, de sokan felismerték, hogy a piac egyre inkább az átlagos, vagy a túlsúlyos emberek felé mutat. Mindez azért lehetséges, mert a fogyasztói társadalom egyik nagy hátránya az elhízás, és így a neves divatcégek is profitálnak belőle" - állítja Deáki Tímea.

Párterapeutánk véleménye szerint a nők leginkább a nőknek öltöznek fel. Ez közhely, de igaz. A férfiak többsége úgy szereti a párját, ahogy van. A pasik csak azt nem szeretik, ha egy nő állandóan azon kesereg, hogy milyen kövér, majd semmit nem tesz ellene. "Ezek a mozgalmak segíthetnek abban, hogy belássuk, a média téves képet sugall az emberek külsejéről. Ugyanakkor a nagy elfogadásban nem szabad megfeledkezni arról, hogy a falánkságot, a nem megfelelő életmódot és a mozgáshiányt mellőzők nagy árat is fizethetnek az elhízás okozta egészségkárosodással."

15 perc hírnév?
"A lehetőségek tárháza óriási manapság, és a legtöbben vágynak is a 15 perc hírnévre. Abban segíthet a fatkinizők tábora, hogy belássuk, a világban nem a soványak vannak többségben. Mindamellett normális, hogy a kommentelők tábora két részre szakad. Van, aki elfogadóbb és teret adna nekik, és van, aki szerint az elfogadáson túl komoly egészségügyi kockázatok is jelen vannak az életükben.

De a végső szót a piac mondja majd ki: ha tovább nő az elhízottak száma, attól az még nem lesz ideális, de az ipar remekül építhet rájuk, és így például a ruhaiparnak már érdeke lesz őket propagálni, melléjük állni"
- véli a szakértő.

 

Címkék: