Harcosok klubja Út a vadonba A part Szelíd motorosok film Vadon (film) mozi összeállítás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Munkahelyi nyűgök, otthoni stressz, nyomasztó életkörülmények, és persze elvárások körös-körül: valószínűleg mindenki volt már úgy vele, hogy legszívesebben mindent hátrahagyva lelépne a saját addigi életéből. Reese Witherspoon pont ezt teszi a mozikban frissen debütáló Vadonban, mi pedig összegyűjtöttük a legemlékezetesebb társadalomból kivonulós filmeket.

Szelíd motorosok (1969)

A Dennis Hopper rendezte és Kovács László fényképezte Szelíd motorosok igazi nemzedéki kultfilm, a hippikorszak moziklasszikusa, a „hétköznapi” élet ostoba szabályai közül elkívánkozó szabadságvágy örökké emblematikus alkotása. Hősei eleve társadalmon kívüli figurák: állandó otthon nélküli, az úton élő motorosok, akik ilyen-olyan illegális simlisségekből tartják fenn magukat. Az Amerikát átszelő utazásuk során pedig találkoznak számos lehetséges és szintén szabadságra törekvő életúttal, mint ahogy az is kiderül: az övék működőképes-e.

Jónás, aki 2000-ben lesz 25 éves (1976)

A svájci Alain Tanner több filmjében is foglalkozott a társadalomból való kilépés lehetőségeivel és módozataival (Charles élve vagy halva, Messidor), de közülük a Jónás... váltotta ki a legnagyobb visszhangot. Hősei jómódú polgárok, akik megelégelvén addigi életüket, önellátó kommunát alapítanak — ám ez nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre hangzik. Főleg, hogy van közöttük egy kisgyerek is, a címben jelzett Jónás, és felmerül a kérdés: milyen emberré tud ő válni majd ezredfordulóra innen indulva?

Harcosok klubja (1999)

Chuck Palahniuk és David Fincher vad látomásának hősei fizikailag nem hagyják ott a társadalmat, azaz nem költöznek ki a nagyvárosból, de a korábbi életüket mégis hátrahagyva egy föld alatti, anarchista ökölharc-mozgalom tagjai, sőt szervezői lesznek. Aminek az első szabálya, hogy senkinek egy szót se a klubról. Továbbá azt se felejtsük el, hogy amit birtokolsz, az birtokba vesz.

A part (2000)

Amikor a civilizációból való lelépésre gondolnak az emberek, azt általában a természethez való visszatérés formájában képzelik el, sokszor valami paradicsomi, egzotikus környezetben. A part főhőse is ezt keresi, és ebbe szédül bele, amikor egy titokzatos szigeten megtalálja az így élő közösséget — aztán a paradicsom titkairól kiderül, hogy pokolt rejtenek.

A grizzlyember (2005)

Néha nemcsak a társadalomból, de magából az emberiségből való kiábrándulás is vezethet a civilizációtól való elszakadáshoz. A legendás német rendező, Werner Herzog híres dokumentumfilmje egy olyan embert mutat be (nagyrészt a saját maga által forgatott videónaplókon keresztül), aki saját állítása szerint a vadon élő medvék között találta meg önmagát — és a halálát is.

Út a vadonba (2007)

Szintén megtörtént esetet dolgoz fel, csak épp játékfilmes formában Sean Penn rendezése, melyben egy fiatal srác határozza el, hogy nem kér abból az életből, amit a hagyományos lehetőségek kínálnak a számára, és inkább elindul világgá, a szó szoros értelmében. Mivel a kalandot nem élte túl, így kétséges, mennyire pozitív végeredménnyel.

Vadon (2014)

A végeredményt tekintve sokkal optimistább az Út a vadonba párfilmjének is tekinthető (és szintén valós eseményeken alapuló) Vadon, melynek fiatal női főszereplője egyfajta zarándoklatként vág neki gyalog, hátizsákkal a természetnek: széthullott élete romjaitól búcsúzva, a fizikai határait feszegetve és a magány segítségével találja meg (az új) önmagát. Reese Witherspoon pedig talán az Oscart is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.