Ez lehet a felelős Bianchi súlyos sérüléséért

Forrás: AFP/Jung Yeon-Je -
Forma-1 Kamui Kobajasi baleset Jules Bianchi Caterham
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Ahogy a minap írtunk is róla, a  francia RTL Japánban tartózkodó tudósítójának pénteken néhány szó erejéig sikerült megszólaltatnia Christine Bianchit, a Japán Nagydíjon súlyos balesetet szenvedő Forma-1-es pilóta, Jules Bianchieddig hallgatásba burkolózó édesanyját. Az asszony szavai mögött lehetetlen volt nem érezni, hogy vannak olyan körülmények a fia balesetét tekintve, amelyről nem beszélhet. Csupán annyit mondott, hogy "a Forma-1 nagy üzlet". A legfrissebb hírek szerint azonban egy, az idei évre bevezetett szabályváltozásnak is szerepe lehetett abban, hogy Jules Bianchi súlyosan megsérült, miután autójával egy traktornak csapódott.

Kamui Kobayashi, a Caterham japán pilótája szerint az alacsonyra helyezett orrkúpok idén eddig több kárt csináltak az F1-ben, mint hasznot. A változtatás óta az ütközések során immár nem a hátsó, hanem az elöl lévő jármű emelkedik a magasba, magyarázta a versenyző, és ez történt akkor is, amikor Bianchi a sorsdöntő suzukai kicsúszásakor a pálya szélén álló traktorba rohant, hiszen a mentő jármű a hatalmas súlya ellenére is elemelkedett a talajtól, miközben a Marussia alácsúszott - írja a Formula.hu.

Forrás: AFP/Jung Yeon-Je

"Láthattuk, hogy a traktor szó szerint a levegőbe repült, miután az autó alácsúszott. Ez így nem jó. Szerintem az alacsony orrkúp nem tűnik a legjobb megoldásnak ilyen esetekben” - nyilatkozta Kobayashi.

„Erről már az én melbourne-i balesetem során is megbizonyosodhattunk, amikor az autóm Massa Williamse alá csúszott. Az egész ötlet mögött az az elgondolás állt, hogy az autók biztonságosabbak legyenek, de ebben a szezonban inkább arról bizonyosodhattunk meg, hogy ez a dizájn nagy veszélyt hordoz magában” - tette hozzá.

Tiszta tekintet, őszinte mosoly: Mindent Jules Bianchiról

Forma-1 rajongó kolléganőnk, Andi Bianchi balesete után összeszedte, mi mindent kell tudnunk a Forma-1-versenyzőről. Azt például tudtad, hogy Schumacher volt a példaképe vagy hogy mikor ült először a volán mögé? Nos, cikkünkből kiderül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.