A Magyar Közút Zrt. a többi között az M1-es, az M31-es és az M35-ös autópályát és a 4-es utat is vizsgálta. Rajtuk kívül még a rendőrség és a Nemzeti Közlekedési Hatóság rendelkezik olyan hatalommal, hogy bármikor változtathassanak a sebességhatárokon. Ennek hátterében általában a balesetszámok, a forgalmi adatok, az útminőség és üzemeltetési tapasztalok állnak.
2016-ban ezeken az utakon módosítottak lefelé a sebességhatárokon
- - M1-es autópálya, Győr felé, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra (Fejér megye)
- - M1-es autópálya, Győr felé, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- - M1-es autópálya, Budapest felé, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- - M1-es autópálya, Budapest felé, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- - M1-es autópálya, Budapest felé, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- - 27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra (BAZ megye)
- - 25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/h helyett 60 km/h-ra
- - 7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/h helyett 40 km/h-ra (Fejér megye)
- - 7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra
- - 7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra
- - 102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/h helyett 40 km/h-ra (Pest megye)
- - 811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/h helyett 60 km/h-ra.
- Az M1-es autópálya jelzett szakaszain "a pályaszerkezet elhasználódása miatt" vezették be a korlátozásokat. Ezek függetlenek a kötelező felülvizsgálatoktól - írta meg a Vezess.hu
Az alábbi útszakaszokon sebességhatár-emelés volt 2016-ban:
- - 4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/h-ról 90 km/h-ra (Pest megye)
- - 6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/h-ról 90 km/h-ra
- - 7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/h-ról 50 km/h-ra
- - a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/h-ról 110 km/h-ra (Heves és Nógrád megye)