A férfi, aki berendezte Christian Grey dögös luxusotthonát

2017.02.14. 22:31

Néhány napja megérkezett végre A szürke ötven árnyalata című film folytatása, A sötét ötven árnyalata. Ez alkalomból a film látványtervezője, Nelson Coates osztott meg egy-két érdekes kulisszatitkot az amerikai Elle Decorral.

Szenvedély. Veszély. Érzékiség.

Ez a három szó tökéletesen leírja A szürke ötven árnyalata trilógia világát, a főszereplő Christian Grey személyiségét, valamint annak a luxuspenthouse-nak a hangulatát, amely a legújabb részben, A sötét ötven árnyalatában Christian otthonául szolgál. 

Coates: „Christian sötét, veszélyes oldalát próbáltam erősíteni a penthose berendezésével”

Forrás: Universal Pictures

„Azt akartam, hogy az emberek átérezzék ezt a filmet – mondta Coates. – Christian sötét, veszélyes oldalát próbáltam erősíteni a penthouse berendezésével, anyaghasználatával. Velencei vakolatot használtam, a lekerekítés helyett a szögletes megoldásokat választottam, és a nyersselyem is gyakori alapanyagom volt.” 

Érdekesség, hogy mivel a trilógia második részével egy időben már a harmadikat is leforgatták, Coatesnak egyszerre két film látványáért is felelnie kellett. „Ez volt az első alkalom, hogy egyszerre két filmen dolgoztam. Ez azért volt nehezebb feladat, mert fejben már a folytatáson kellett gondolkodnom, azon, hogyan tudom megjeleníteni például egy lakásban az idő múlását, miket kell változtatni, és miket meghagyni” – nyilatkozta Nelson Coates. 

A cél az volt, hogy Christian és Anastasia kapcsolatának mélyülésével az enteriőr is sokkal melegebb, szexibb és romantikusabb legyen

Forrás: Universal Pictures

A szürke ötven árnyalata és A sötét ötven árnyalata közben eltelt időt is próbálták Christian otthonában érzékeltetni, amit legjobban a lakás hangulatának változásával tudtak megvalósítani. Coatesnek az volt a célja, hogy a második részben Christian és Anastasia kapcsolatának mélyülésével az enteriőr is sokkal melegebb, szexibb és romantikusabb legyen. 

Hogy ez mégis miben nyilvánult meg? Nos, például úgy, hogy míg az első részben a Christian penthouse-ában lévő kandalló használaton kívül maradt, addig a második részben egyrészt a kandalló sokkal nagyobb, látványosabb lett, másrészt végre tűz is égett benne – utalva a Christian és Anastasia kapcsolatában is végbement változásra. 

Néhány lakberendezési megoldással viszont Christian szomorú gyerekkorára akartak utalni. Például azzal, hogy a lakás egy vadiúj, kissé hektikus formájú lépcsőfeljárót is kapott, amin szinte alig láthatók a korlátok. Ezzel pedig egyszerre két dolgot is üzentek a nézőknek: a komplexitást és a veszélyt. Ez a két tulajdonság pedig már jól tudjuk, hogy nemcsak a grandiózus lépcsőt jellemzi, hanem a film férfi főszereplőjét is. 

PenthouseenteriőrA szürke ötven árnyalataChristian GreyA sötét ötven árnyalatalakberendezésluxus