Az évtized legnézettebb tévéadása lehet a királyi esküvő

esküvő Anglia tévéműsor herceg Kate Middleton Vilmos herceg
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy felmérés szerint Nagy-Britanniában az évtized legnézettebb televíziós eseménye lehet Vilmos herceg és menyasszonyának házasságkötése, igaz, meglehet, kevesebben fogják nézni, mint ahányan Vilmos szüleit látták egybekelni.

Esznek, isznak, nem dolgoznak

A TNS Omnibus kutatása szerint közel minden második brit állampolgár tervezi megnézni Vilmos herceg és Catherine Middleton házasságkötésének televíziós közvetítését. A kutatók becslése szerint a szigetországban 26,2 millió néző fogja követni az adást, amellyel a királyi esküvő lehet az évtized legnézettebb televíziós műsora. A jelenlegi rekordot, egy 2001-es BBC műsort 21,3 millióan látták. A nagy érdeklődés ellenére is mégis valószínű, hogy a ceremónia kevesebb nézőt fog vonzani, mint ahányan Vilmos szüleit látták házasságot kötni. Károly herceg és Diana hercegnő esküvőjének televíziós közvetítését 1981-ben 28,4 millióan nézték.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A királyi esküvő nem csak a televízió csatornák számára jár jelentős hozadékkal, de éreztetni fogja hatását a kiskereskedelemben és a munkaerőpiacon is. A TNS becslése szerint a britek 195 millió fontot költenek majd a közvetítés alatt elfogyasztott rágcsálnivalókra és italokra, míg 7,7 millió munkavállaló fog teljes hétnyi szabadságot kivenni az esküvő idején.

Nem csak a briteknek érdekes

A TNS a kutatás során nem csak a brit, de az amerikai, német, holland, francia állampolgárokat is megkérdezett. A válaszok szerint a németek és az amerikaiak szintén kíváncsiak: előbbiek 42, utóbbiak 44 százaléka tervezi megnézni a szertartás közvetítését. Ezzel szemben a franciák és hollandok mintegy háromnegyede nyilatkozott úgy, nem kíváncsiak arra, ahogy a leendő brit király megnősül.





Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.