Marton Adrienn Thaiföldi gasztrokalandjairól mesélt

Thaiföld gasztrokultúra gasztronómia Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nyolc év házasság után pótoltuk be idén januárban a korábban elmaradt nászútunkat. Az úti cél a thaiföldi, Koh Samui szigete lett volna, ám a viharos, esős időjárás miatt más úti célt kellett találnunk így végül a Maldív-szigetekre esett a választásunk. Szerencsére a thai fővárosban, Bangkokban is eltöltöttünk két napot, így volt időm a helyi gasztronómiai különlegességeket végigkóstolni.

Thaiföldön az ázsiai konyhának ezer arca van, így nagyon sok különleges alapanyag fellelhető itt. Nekem a thai konyha amúgy is a szívem csücske, ezért nem volt kérdés, hogy az első este valami autentikus helyen fogunk vacsorázni.

,,Nekem a thai konyha amúgy is a szívem csücske, ezért nem volt kérdés, hogy az első este valami autentikus helyen fogunk vacsorázni" Forrás: Marton Adrienn

Bangkokban él egy nagyon kedves barátunk, akinek a felesége thai származású, így az ő ajánlásának köszönhetően egy helyi autentikus étterembe vezetett az utunk. Természetesen rábíztam magam az ételek rendelésekor is. A vacsora menünk pedig a következő volt.

Előételnek chilis-szezámos rántott fasírtot kaptunk, ami sertés húsból készült. Ez egy az egyben olyan mintha a magyar fasírtot ázsiai fűszerekkel készítenénk el. Nem hagyhattam ki a gőzölt folyami rák előételt sem, melyet szezonális zöldségekkel és üvegtésztával tálaltak.

,,Előételnek chilis-szezámos rántott fasírtot kaptunk" Forrás: Marton Adrienn

A főételünk egy ropogósra sült fokhagymás tengeri sügér volt, nagyon sok zöldfűszerrel. Ekkor már azt gondoltam, hogy nem bírok többet enni, de a desszert előtt még rávettek arra, hogy megkóstoljam a barna jázmin rizst, mely a hagyományos jázmin rizshez képest sokkal szárazabb volt és füstösebb ízű. Ez volt az egyetlen étel, ami nem tartozott a kedvenceim közé.

,,Nem hagyhattam ki a gőzölt folyami rák előételt sem, melyet szezonális zöldségekkel és üvegtésztával tálaltak" Forrás: Marton Adrienn

A thai konyhában, általánosan is jellemző, hogy főételnek általában húst vagy halat készítenek, ez utóbbit az úgynevezett halszósz formájában is előszeretettel fogyasztják.

Természetesen köretnek a különböző ízesítésű rizs, rizstészta kap helyet, így a végén már-már fizikai nehézséget okoz a desszert elfogyasztása, amit vétek lenne kihagyni. Ezzel mi is így voltunk, így mindannyian kókusztejes ragacsos rizst választottunk, mangóval, ami annyira finom volt, hogy alig vártam, hogy itthon is elkészítsem.

A desszert isteni finom kókusztejes ragacsos rizs volt mangóval Forrás: Marton Adrienn

Természetesen a kétnapos túránk alatt a piac látogatás élménye sem maradhatott el. Rengeteg gyümölcs és zöldség található itt. Sokat megkóstoltam, de

Természetesen a kétnapos túránk alatt a piac látogatás élménye sem maradhatott el Forrás: Marton Adrienn

A legérdekesebb élményt a durián nevű gyümölcs okozta, amiről már hallottam, hogy nem éppen kellemes az illata. A helyiek szerint minél büdösebb, annál érettebb a gyümölcs, ami a szaga ellenére tényleg nagyon különleges ízű, mézédes finomság.