Palma de Mallorca Edvin Marton privát séf utazás főzés Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Idén nyáron a családom egyik úti célja Mallorca volt. Kirándultunk, strandoltunk, várost néztünk. Imádtam az ott eltöltött egy hetet. Persze nem hagyhattam ki azt sem, hogy felfedezzem a spanyol gasztronómia „gyöngyszemeit”. Főzőtanfolyamra iratkoztam be, ahol egy spanyol séf mutatta meg nekem, hogy kell autentikus spanyol omlettet, katalán krémet és paella-t készíteni.

Imádom a friss, szezonális alapanyagokat, Mallorcán pedig mindezekből akad bőven. Előszeretettel főznek a konyhában bárány-, csirke- és nyúlhúsból, zöldségek tekintetében pedig káposztából, borsóból, zöldbabból, padlizsánból, paprikából és paradicsomból. Na de ne feledkezzünk el a halakról... Itt aztán találhatunk minden mennyiségben.

„Az eredeti terv az volt, hogy nyaralunk a családdal, hogy kicsit kipihenjem a forgatások okozta sűrű időszakot. Amikor viszont ott voltam a spanyol városban, beszippantott engem is az ottani életérzés” Forrás: Marton Adrienn

Az eredeti terv az volt, hogy nyaralunk a családdal, hogy kicsit kipihenjem a forgatások okozta sűrű időszakot. Amikor viszont ott voltam a spanyol városban, beszippantott engem is az ottani életérzés... Nem tudtam nemet mondani egy helyi főzőtanfolyamra, ahol elsajátítottam a spanyolok autentikus ételeinek készítését.

A főzőiskolába menet - ami egyébként a Palma Katedrális szomszédságában volt -, ahogy a macskaköves utcácskákat róttam, ámulatba ejtett a hosszú történelmi múltra visszatekintő város, a magas épületekkel, a buja növényzettel. Amikor megérkeztünk, egy nagyon kellemes baráti hangulat fogadott, ahol borral, olívabogyóval és sajtokkal, valamint sobrasada-val (paprikával fűszerezett, lágy kolbász) vártak bennünket.

„Amikor megérkeztünk, egy nagyon kellemes baráti hangulat fogadott, ahol borral, olívabogyóval és sajtokkal, valamint sobrasada-val vártak bennünket” Forrás: Marton Adrienn

A színes terítők, étkészletek teljesen elvarázsoltak, így könnyedén át tudtam adni magam a spanyol életérzésnek.

Előételnek spanyol omlettet, főételnek paella-t, míg desszertnek katalán krémet készítettünk. A spanyol omlett egyébként annyira közkedvelt Mallorcán, hogy bárhol és bármikor hozzájuthatunk, legyen szó akár reggeliről, ebédről vagy vacsoráról. Mivel nagyon szeretem a tenger gyümölcseit is, nem titok, hogy az aranyló, sáfrányos paella elkészítését vártam a legjobban. Igaz, korábban már készítettem, azonban teljesen más volt újra megtanulni egy olyan séftől, aki ízig-vérig spanyol származású és minden olyan fortélyt ismer, amit máshol nem tanítanak.

Marton Adri a sáfrányos paella elkészítését várta a legjobban Forrás: Marton Adrienn
Még Edvin Marton is segédkezett a főzésben Forrás: Marton Adrienn

Szívből ajánlom mindazok számára, akik megtehetik, hogy egyszer ellátogassanak Mallorcára, próbálják ki a helyi ízeket, s legyenek részesei a spanyol mentalitásnak, valamint a gasztronómiai csodának.