Marton Adrienn Rodoszon járt családjával: isteni finomságokat kóstoltak

Forrás: Marton Adrienn -
gránátalma privát séf Rodosz gasztronómia sziget Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Idén nyáron a családom egyik úti célja Rodosz volt. Jelentős történelmi múltra tekint vissza ez a sziget, amit már a városban barangolva is éreztem. Rodosz, bármilyen furcsán is hangzik, a gránátalma virágáról kapta a nevét, ami mai napig őshonos növény a szigeten. Nem titok: a gránátalma a kedvenc gyümölcsöm, így az első pillanattól fogva éreztem, hogy ez a hely sok örömöt tartogat még számunkra.

Amikor megérkeztünk Rodosz repterére, a fiaim első gondolata a strandolás körül forgott, Edvin pedig a szállodába érkezve rögtön a wifikódot kérdezte. Én viszont nem tudtam másra gondolni, csak hogy minél hamarabb megismerhessem a görög autentikus ételeket. Azt már tudtam, hogy nem szeretném csak éttermekben tölteni az időm nagy részét, hanem az igazi görög életérzést kerestem, amit az utcai árusoknál, halászokkal beszélgetve meg is találtam.

"Az igazi görög életérzést kerestem, amit az utcai árusoknál, halászokkal beszélgetve meg is találtam" Forrás: Marton Adrienn

Sokak számára a görög ételek kimerülnek a pitával felszolgált giroszban és a görög salátában fetasajttal megbolondítva, ami valóban nagyon finom, ám sokkal több érdekességet tartogat az itteni gasztronómia.

Általánosságban elmondható, hogy a húsételek bárány-, marha- és birkahúsból készülnek, amit közkedvelt fűszereikkel kombinálva - mint a bazsalikom, a koriander, az oregánó, a fahéj, az ánizs és a kapor - tesznek igazán izgalmassá. A környezeti adottságoknak köszönhetően mennyei olajbogyó-választékkal rendelkeznek, amelynek olaját, az olívaolajat használják a sütéshez-főzéshez. Természetesen nálunk sem maradhatott el a híres görög tzatziki mártás a húsételek mellé, ami, bevallom, gyerekkorom egyik kedvence, és a mai napig előszeretettel fogyasztom és készítem el otthon én magam is.

A görögök sokféle fűszert használnak, és mennyei olajbogyó-választékkal rendelkeznek Forrás: Marton Adrienn

Népszerű ételek a pastitsio (béchamel mártás darált hússal és makarónival), horiatiki (juhsajtsaláta) és a muszaka (paradicsomos, padlizsános húsétel). De mint minden tengerpart menti országban, Rodoszon is az étkezések jelentős részét képezik a friss halak és a tenger gyümölcsei, mint a rák, a kagyló és a polip. Nagyon tetszett, hogy bárhol jártunk, én választhattam ki, melyik halat szeretném, hogy megsüssék nekem.

,,Nagyon tetszett, hogy bárhol jártunk, én választhattam ki, melyik halat szeretném, hogy megsüssék nekem" Forrás: Marton Adrienn

Meglepő volt azonban, hogy míg mi otthon a fahéjat inkább desszertek fűszerezéséhez használjuk, a görögök sós ételeket is ízesítenek vele.

A gyerekek szerettek volna megkóstolni egy desszertet is, ami jól jött, mert magamtól biztosan nem rendeltem volna, hisz nem vagyok édesszájú. Így találkoztam életemben először a cérnametéltre emlékeztető diós, cukros, kataifi nevű desszerttel, ami nagyon hasonló a törököknél jól ismert baklavához.

Marton Adri Rodoszon találkozott először a cérnametéltre emlékeztető diós, cukros kataifi nevű desszerttel Forrás: Marton Adrienn

Az biztos, hogy aki szereti a különleges ízeket és az egyszerű tálalást, annak nagyon fog tetszeni a görög gasztronómia. Aki teheti, látogasson el valamelyik görög szigetre, és próbálja ki ezeket az ételeket. Mi nem bántuk meg!

Kulináris élmények Palma de Mallorca-nhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170816-marton-adrienn-palma-de-mallorca-n-nyaralt-csaladjaval.htmlIdén nyáron a családom egyik úti célja Mallorca volt. Kirándultunk, strandoltunk, várost néztünk. Imádtam az ott eltöltött egy hetet. Persze nem hagyhattam ki azt sem, hogy felfedezzem a spanyol gasztronómia „gyöngyszemeit”. Főzőtanfolyamra iratkoztam be, ahol egy spanyol séf mutatta meg nekem, hogy kell autentikus spanyol omlettet, katalán krémet és paella-t készíteni. Privát séf--Marton Adrienn kulináris élménye a budapesti várbanhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170725-marton-adrienn-ujabb-gasztrokulturalis-elmenye.htmlA fiam, Maxim és Noel a Nagyinál nyaralnak, én pedig lopok magamnak pár órát a férjemmel, hogy romantikusan, kéz a kézben sétálgassunk a Várban. Privát séf--Marton Adrienn a különleges kávékról mesélthttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170705-marton-adrienn-a-kulonleges-kavekrol-mesel.htmlHétköznap van, ami nálam szinte mindig hajnali ébredéssel kezdődik. Ilyenkor általában megiszom a reggeli kávémat, reggelizek és indulhat a munka. Ezen a napon is megbeszélés megbeszélést követett és kivételesen ottthon a nagy rohanásban nem kávéztam. Így vezetett az utam a Dohány utca egyik hangulatos speciality kávéházába. Privát séf--Marton Adrienn: Pop-up brunch kanadai ízekkelhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170628-marton-adrienn-pop-up-brunch-kanadai-izekkel.htmlKépzeljétek, nemrég egyik barátnőmmel a XII. kerület egyik népszerű bevásárlóközpontjának éttermébe látogattunk, ahol Anatoli Belov kanadai séf közreműködésével egy rendhagyó pop-up brunchot szerveztek. Privát séf--Marton Adrienn a Gourmet-fesztiválon járthttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170530-marton-adrienn-a-gorumet-fesztivalon.htmlNincsen Gourmet Fesztivál eső nélkül... Ez a mondás az éves hagyományokon alapulva idén szerencsére majdnem megdőlt, hiszen a négy napból három szikrázó napsütéssel telt. Mivel tavaly mindössze egy napra látogattam ki, így idén megfogadtam magamnak, hogy csütörtöktől vasárnapig ''odaköltözöm'' a Millenáris szívébe. Örülök, hogy így tettem, hisz rengeteg kiállító ételkülönlegességét megkóstolhattam. Következzék az én élménybeszámolóm a hazai gasztronómia egyik meghatározó eseményéről, a teljesség igénye nélkül. Privát séfOrigoMarton Adrienn és férje Dubajban jártak a tavaszi szünetbenhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170424-marton-adrienn-dubaj.htmlA tavaszi szünetben Dubajba utaztunk a családdal, ahová már harmadik alkalommal térünk vissza. Imádjuk a lenyűgöző környezetet, a meleg időjárást és kedves, régi barátaink is itt élnek. Az első estét az ő társaságukban töltöttük, ahol egy igazi grillpartit rendeztünk. Privát séf--