Luxushajóra szállt Marton Adri

2018.06.29. 10:00

A férjemmel nemrég repülőre szálltunk, és meg sem álltunk az Egyesült Királyságig. Southhamptonban egy óceánjáró hajó várt ránk, hogy a La Manche csatornán utazva áldozzunk a „hajós gasztronómia” oltárán. A hajó különlegessége, hogy idén töltötte be 10. életévét, és ennek apropóján megajándékozták egy igazán fantasztikus új, modern külsővel és belsővel. Aki utazott már hajóval, tudja, hogy általában ezeknek a csodáknak egy különleges nevet is adnak. A mi „úszó városunk” az Independence of the Seas névre hallgatott.

A Royal Carribean egy nagyon régi hajótársaság, amit anno három norvég halász alapított, míg mára a világ összes pontján rendelkeznek hajókkal, amiken csodás napokat vagy akár heteket tölthetnek el a pihenni vágyók. Már korábban is utaztam hasonlón, így volt egy elképzelésem, hogy milyen is lesz szelni az óceán habjait, na de a várakozásaimat jócskán felülmúlta az, ami fogadott minket.

Marton Adri várakozásait jócskán felülmúlta az, ami a luxushajón fogadta őtForrás: Marton Adrienn

Nem túlzok, ha azt mondom, a mostanit nem is hajónak nevezném, hanem egy úszó városnak. Beültetett növények, promenád (sétáló utca), kaszinók, éttermek (olasz, japán, francia) sorozata várt minket a fedélzeten.

Lenyűgöző volt. De tudtam, hogy ami engem le tud venni a lábamról, az a konyha birodalma a hajó belsejében. Az óceánjárón dolgozó executive, creative, junior és sous séfek, valamint a felszolgáló személyzet sokkal szigorúbb „kiképzést” kap itt, mint ami a szárazföldön megszokott.

Az ételeket nagy odafigyeléssel ellenőrzik, három óránál tovább nem marad semmi a konyhánForrás: Marton Adrienn

A felszolgálók például csak egy előre megtervezett útvonalon szolgálhatják fel a fogásokat a vendégeknek. Amint az ételek az asztalra kerültek, már mehetnek is egy újabb adagért vissza a konyhára, de szigorúan csak kézmosás után.

Itt nagyon figyelnek a higiéniára, ami elképesztő profizmusról árulkodik. 3000 fős vendégseregre összesen 1500 fős személyzet áll rendelkezésre, ebből 800 fő dolgozik azon nap mint nap, hogy az étkeztetés zökkenőmentesen haladjon. Ez nagyjából 26 ezer tányért jelent napi szinten. Az ételeket is nagy odafigyeléssel ellenőrzik, és három óránál tovább biztosan nem marad semmi a konyhán, ha már megsütötték vagy megfőzték. Az első gondolatom az volt, hogy mennyi étel vész kárba egy ilyen út alkalmával, de a séf megnyugtatott, hogy ennek az újrahasznosítása megoldott a fedélzeten. A megmaradt ételeket szelektálják, és egy darálón engedik le a hajó belsejébe szétválasztva a szilárd és folyékony anyagokat. A szilárdat porrá zúzzák, és visszaöntik a tengerbe, haleledelként.

Marton Adrienn és férje, Edvin MartonForrás: Marton Adrienn

Összesen két napot hajóztunk ilyen csodás körülmények között, és ezúton is gratulálok a felújításhoz. Az ételek lenyűgözőek voltak egytől-egyig, és nagyon örülök, hogy részese lehettem ennek az élménynek. Alig várom a következő hasonló utamat.

Marton AdriennEdvin Martonluxushajó