Sikertörténet! Magyar tervezők is bemutatkoznak a párizsi divathéten

divattervező Párizs Párizsi Divathét Vendôme Luxury
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
2003 óta minden párizsi divathéten megnyílik egy luxus-kiállítótér, a Vendôme Luxury ajtaja, ahol idén ősszel magyar tervezők is bemutatkoznak az egész világból érkező beszerzőknek, akik a minőséget, a luxust keresik. De hogy kerülnek oda magyar tervezőink, és mire számíthatnak a részvétellel? A Vendôme Luxury alapítójával, Carole De Bonával és a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatójával, Oláh Zsanettel beszélgettünk.

Milyen céllal hozta létre a Vendôme Luxuryt?

Carole de Bona: Egy rést tudtunk kitölteni ezzel a kezdeményezéssel. Korábban kétféle irány volt jelen a high fashion területén. Léteztek a nagy márkák nagy szalonjai és a privát rendezvények. A Vendôme Luxury valahol a kettő között van: luxusmárkákról van szó ugyan, de nem a legnagyobbakról. Sokkal inkább a feltörekvő, de nagyon is minőségi termékeket előállító brandekről, akik egy védjegy alatt egyesülnek ebben a kiállítótérben. Tulajdonképpen egy egymárkás showroom koncepcióról van szó, ami garanciát jelent az idelátogatók számára.

A bemutatkozók között lesz Abodi Dóra is Forrás: abodi.it

Garanciát a minőségre?

Carole De Bona: Igen.

Ez a legfontosabb szempont, ami szerint összeválogatják a bemutatott márkákat?

Carole De Bona: Igen, ez az elsődleges, és ebbe beletartozik az is, hogy az alapanyagok is minőségiek, illetve az, hogy a termék kidolgozottsága a legmagasabb szintet képviseli. Korábban láttunk például olyat, hogy a ruha két anyag összeillesztésénél nem volt szépen elvarrva. Ez nálunk kizáró ok. Ezek mellett nagyon fontos a kreativitás és a dizájner személye. Azt vallom, hogy a tervezőnek is ott kell lennie a showroomban, be kell mutatkoznia a közönségnek, hogy rajta keresztül még erőteljesebben jöjjön át az általa képviselt koncepció.

Carole de Bonával és Oláh Zsanettel beszélget a Life.hu újságírója Fotó: Polyák Attila/Origo

A beszerzők tehát minőségi garanciát kapnak. De mit jelent a Vendôme Luxury név alatt szerepelni a tervezőknek?

Carole De Bona: Ez egy nagy lehetőség, hiszen Párizs luxuskörnyezetében tudnak bemutatkozni. Ráadásul azok a tervezők, akik 3-4 szezonon keresztül képviselik magukat nálunk, felvételt nyerhetnek a párizsi divathét kifutójára is. A Vendôme Luxury valójában ugródeszkát jelent a divathét fő rendezvényére.

Hogyan zajlott a magyar tervezők kiválasztása?

Oláh Zsanett: Carole-t elvittük közel 20 kiegészítő- és divattervezőhöz, ahol személyesen tekinthette meg a magyar tervezők darabjait. Tényleg alapos áttanulmányozásról volt szó, hiszen ahogy ő is említette: a Vendôme Luxury neve alatt kizárólag a legjobbakat találják meg az érdeklődők, amelyet az általa és szakmai stábja által meghatározott, minőségi szempontrendszer garantál.

Az érdeklődők Makány Márta ruháit is megtekinthetik Forrás: makanymarta.hu

Ezek a magyar tervezők mutatkoznak be a párizsi divathéten

Makány Márta, Maison Marquise, Sentiments Couture, Abodi Dóra, Zema, Wyhoys by Pápai Lilla, BYME, Vágó Réka.

Hatalmas siker, hogy ennyi magyar tervező kerül be Párizs divatvilágába.

Oláh Zsanett: Én is annak értékelem, és azt gondolom, hogy ezért érdemes olyan területekre is kiterjeszteni az állami szerepvállalást, ahol eddig nem volt jellemző. Hiszen minden szektorban meg tudjuk találni azokat a szereplőket, akik igazán jók és versenyképesek. Most például már nemcsak a hagyományos értelemben vett könnyűiparral képviseljük hazánkat a már mindenki által ismert kiállításokon, hanem egy másik szinten is bemutatkozunk. Ősszel Párizsba, majd New Yorkba és Los Angelesbe is ellátogathatnak magyar divattervezők a Kereskedőház segítségével.

Forrás: WYHOYS

Ezzel pedig a magyar divat és design, sőt az egész ország hírét is öregbítjük.

Oláh Zsanett: Igen, természetesen országimázst is építünk közben. A kultúra, a zene, a divat olyan ágazatok, amelyek határmezsgyét képviselnek az országimázs és a kereskedelemfejlesztés között, és arra is kiválóak, hogy egyéb közreműködések, kapcsolatok kiindulópontjává váljanak. A pop up standunkon ráadásul nemcsak a ruhákat és kiegészítőket, hanem egyéb, nemzetközileg versenyképes termékeinket is bemutatjuk, mint a porcelán, a szappan, a bor és a libamáj. Mindezt abban a párizsi luxuskörnyezetben, ami új arculatot tud adni ezeknek a termékeknek.

Forrás: Sentiments Couture


A Maison Marquise volt az első magyar márka, ami tavasszal bemutatkozott a Vendôme Luxuryben. Hogyan fogadta a közönség?

Carole de Bona: Nagyon jól fogadták, és megrendelést is kaptak, ami egy megjelenés után nagyon ritka. Ráadásul nem is egy, hanem három vásárlójuk volt.

A BY ME divatmárka is lehetőséget kapott Forrás: byme.hu

Ők franciák voltak?

Carole de Bona: Nem csak francia beszerzőket várunk, a világ minden tájáról érkeznek hozzánk. A franciákra egyébként az jellemző, hogy 3-4 szezonon keresztül figyelik a márkát, mire vásárolnak.

Most már több magyar tervező munkáit is látta közelebbről. Mit gondol, hol tart a magyar high fashion más nyugati országokhoz képest?

Carole de Bona: Nagyon pozitív tapasztalataim vannak, láttam valóban világszínvonalú és minőségi márkákat. Ami még különösen megfogott a magyar divattervezők munkáiban, az a színek merész használata, ami erős karaktert ad a termékeknek.

Vágó Réka cipőtervezőt kérdeztük

Mi jelent számodra ez a megkeresés?
Korábban is megkeresett már a kiállítás, de úgy éreztük, mostanra érett meg a márka arra, hogy kilépjen Párizsba, és azt tudjuk megmutatni, ami a vágyunk volt régóta.

A párizsi luxuskörnyezetben átértékelődnek az általad tervezett darabok?
Terveim szerint még szebben fognak csillogni a cipők. A környezet csak még inkább erősíteni fogja a cipőim pozitív tulajdonságait, és meg fogja szólítani azokat, akik a lábon tökéletesen mutató izgalmas, de kényelmes darabokat keresik.
Mit vársz ettől a párizsi "szerepléstől"?
A márka sikeres bemutatkozását.

Valójában nemcsak divattervezők, hanem képzőművészek, dizájnerek és a gasztronómia jeles képviselői is teret kapnak a kiállításon. A közönség felől is igény van ilyen típusú hibrid kiállítóterekre?

Carole de Bona: Ez azért is működik nagyon jól, mert minden kiállításon előtérbe kerül egy-egy nemzet, most éppen Magyarország, és ezzel a hibrid jelleggel egészen széles betekintést tudunk nyújtani a nemzeti kincsekbe. Ez tulajdonképpen egy életművészeti összefoglalót ad, aminek egy részét, vagyis nagy részét képezi a divat.

Zema ékszerek is megvásárolhatóak lesznek Forrás: zemajewels.hu

Mit gondol, mi a high fashion feladata a 21. században? Hiszen amellett, hogy az esztétikum egy magasabb fokát képviseli, és lehetőséget ad az önkifejezésre, manapság olyan fogalmak is kapcsolódnak hozzá, mint például a társadalmi felelősségvállalás.

Carole de Bona: A divat folyamatosan üzenetet közvetít, ráadásul széles körben tudja ezt megtenni, így nagyon fontos, hogy valóban éljünk az üzenetközvetítő erejével. Ahogy a világ, úgy az azt leképező, értelmező divat is új kihívásokkal néz szembe, amit nem lehet félvállról venni. Az újrahasznosítás fontossága, az ökológiai lábnyom minimalizálása, a kizsákmányolás megszüntetése közös célunk.

Maison Marquise by Tóth Bori Forrás: maisonmarquise.com
Elképesztő élettörténetek! Stílusos nagypapák, akik a kifutót is meghódítottákhttp://www.life.hu/trend/20160905-stilusos-nagypapak-akik-a-kifutot-is-meghoditottak.htmlÍme, két stílusos férfi, aki szerint az élet 60, sőt, 80 felett is rengeteg izgalmat tartogat. Akár a kifutót is meg lehet hódítani ebben a korban, vagy bármit, amiről álmodik az ember. Philippe Dumas és Wang Deshun is igazi újrakezdők, akiktől sokat tanulhatunk az életről. Trend--Beyoncé és a 88 éves divatnagyi vitték el a show-t! Stílusmustra az MTV VMA vörös szőnyegérőlhttp://www.life.hu/trend/20160829-stilusmustra-az-mtv-vmarol-szerepel-benne-beyonce-rihanna-naomi-campbell-britney-spears.htmlVasárnap este tartották az MTV Video Music Award díjátadóját, ahol Beyoncé mindent vitt. A legtöbb díj, a legjobb show és a legvagányabb stílus az övé volt. Persze, ami a stílust illeti, voltak még néhányan, akik kitűntek a tömegből, például a 88 éves Instagram-sztár, Baddie Winkle. TrendAFP5 idézet a ma 95 éves stílusikontól, Iris Apfeltőlhttp://www.life.hu/trend/20160826-5-idezet-a-ma-95-eves-divatgurutol-iris-apfeltol.htmlKi gondolná, hogy a világ szó szerint legszínesebb egyénisége immáron 95 éves. A bizsumániás Iris Apfel, aki mindig a saját feje után megy, elképesztő életpályát tudhat maga mögött, és reméljük még sok-sok évig okoz nekünk meglepetéseket. Trend--Anorexiás modellek, groteszk ajakkontúr és elnőiesedő férfiak – Mit jelentett a szépség a 90-es években?http://www.life.hu/trend/20160816-a-90es-evek-stilustortenelme-larion-oscartol.htmlA 60-as, a 70-es és a 80-as évek stílustörténelmét már mind áttanulmányoztuk, így ideje a 90-es évekbe is visszarepülni. Nézzük, mi határozta meg abban az időben a divatot! TrendOrigo10 kultikus divatpillanat a Trainspottingbólhttp://www.life.hu/trend/20160803-trainspotting-stilus1996bol.html"Válaszd az életet. Válaszd a munkát. Válaszd a karriert. Válaszd a rohadt nagy TV-t. Válaszd a mosógépeket, kocsikat, CD lejátszókat és elektromos konzervnyitókat. Válaszd az egészséget, az alacsony koleszterinszintet és a fogászati ellátást. Válaszd a fixkamatozású jelzálog-kölcsönt. Válassz első otthont, válaszd meg a barátaidat. Válassz szabadidőruhát és hozzáillő sporttáskát..." – Ki hitte volna, hogy 20 évvel a kultikus film megszületése után újabb részt készítenek az alkotók: Renton, Spud, Beteg Fiú és Begbie 1996 után hamarosan visszatérnek a mozikba, így ideje feleleveníteni a régi élményeket. Lássuk, hogyan vett le a lábunkról annak idején a Trainspotting stílus. Trend--Ez a világ legtündéribb ruhatára – Less be a 3 éves György herceg gardróbjába!http://www.life.hu/trend/20160725-less-be-a-3-eves-gyorgy-herceg-gardrobjaba.htmlTradíció, hagyománytisztelet és egy kis csibészség – ez jellemzi György herceg ruhatárát, legalábbis azt a részét, amit a hivatalos programok alatt láthattunk belőle. A kis trónörökös, aki a napokban ünnepelte 3. születésnapját, újra és újra elbűvölt minket a ruhácskáival (is), így itt az ideje számbavenni őket. Trend--

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.