Akik sokkot kaptak a ruha láttán! Az online rendelés legdurvább buktatói

2016.10.24. 19:00

Rengeteget hallottunk már arról, hogy egyes online boltok olyan termékeket küldenek ki a megrendelőknek, amelyeknek enyhén szólva közük sincs az oldalon meghirdetett ruhákhoz. Mégis, még mindig sokan beleesnek a csapdába, így ideje tisztázni, hogy mikor kell gyanakodni és inkább lemondani a rendelésről. Gerhát-Molnár Irina e-shop-szakértőt, hazánk egyik legnagyobb online webáruházának ügyvezető igazgatóját kérdeztük erről.

Honnan tudjuk, hogy melyik online shop biztonságos, és melyik nem? Melyek azok a szempontok, amelyeknek ki kell váltani belőlünk a gyanakvást? 

Forrás: Twitter/Juliet Jacoby

Nagyon fontos, hogy biztonságos webshopról vásároljunk. Erről a következőképpen tudunk megbizonyosodni: 

  • Az oldalon jól látható helyen meg tudjuk nézni a cégadatokat, azaz ki áll/kik állnak a webshop mögött. 
  • A weboldal nyelvezete is gyanakvásra adhat okot. Ha rossz magyarsággal, félig magyar, félig más nyelvű szövegezéssel találkozunk, az semmiképpen sem bizalomerősítő. 
  • Fontos arra is gondolni, hogy mi van akkor, ha gond lesz a termékkel: azaz van-e ügyfélszolgálat, miképp tudunk velük kommunikálni (látjuk-e az elérhetőségeiket stb.). 
  • Gyanúsan olcsó, friss szezonárukra vonatkozó árak, amik kirívóak, és amik szinte állandóan jelen vannak (tehát nem csak egy akció keretében lettek leárazva), akkor szinte biztos, hogy nem eredeti termékeket rejt maga mögött. 
  • Klasszikus példa: fordítva van a logó (például mondjuk a „pipa”) a cipőn vagy pulóveren: ha egy ilyen terméket felfedeztünk, akkor ott több is van. 
  • Nyilván az egyik legjobb visszajelzés és referencia, ha másoktól halljuk, hogy ők már vásároltak a webshopon, és meg is kapták a terméket, amit rendeltek. 
Forrás: reddit.com

 Milyen lehetőségeink vannak, ha az áru nem felel meg annak, amit a fotókon láttunk? 

  • Minden termék esetében a vásárló 14 napon belül jelezheti, hogy el akar állni a vásárlástól, majd onnantól, hogy jelezte, megint 14 napja van arra, hogy visszaküldje az árut a webáruháznak. A webáruház köteles az áru vételárát visszatéríteni a vásárlónak maximum 30 napon belül (ez lehet kevesebb is, webáruház/cég policytől függően, általában 14–30 nap).
  • Az első lépés legyen, hogy felvesszük a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (vagy nézzük meg a Fizetés-Szállítás menüpontot, GYIK-ot a weboldalon), ahol minden fontos információt érthetően megkapunk. 
  • Ha kicsúszunk a 14 napos visszaküldési lehetőségből, és csak az első mosásnál derül ki, hogy összement vagy szétesett a termék, akkor minőséggel kapcsolatos reklamációval élhetünk, itt is kérdezzük meg a webáruház ügyfélszolgálatát a lehetőségekről. Ne felejtsük el, egy megbízható webáruház ügyfélszolgálata mindig elérhető, és segít is! 
Forrás: Fcaebook/Knock Off Nightmare

 

Az internetről rendeltek menyasszonyi ruhát, és nagyon megbánták
Az internetes vásárlásnak rengeteg hátulütője van. Sajnos egyre több a megbízhatatlan oldal, ahonnan korántsem azt az árut kapjuk, amit a kép alapján kiválasztunk. Sokan pedig még a nagy napra is online rendelik meg az álomruhájukat, és ezt nemritkán meg is bánják.
onlineruhainternetrendelés