Ezektől az ételektől garantáltan ragyogó lesz az arcbőröd

2018.06.01. 10:00

A bőrünk minősége nem kizárólag azon múlik, hogy milyen kozmetikumokat használunk. Az is hatással van rá, amivel belülről tápláljuk. Ha sok vizet iszol, attól máris élettelibb lesz, és ugyanígy van ez az ételekkel is. Mutatjuk, mit érdemes fogyasztanod, ha csodás bőrt szeretnél.

  • Citrusok

Megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitele nélkül a kollagén termelődése akár teljesen leállhat, amitől a bőr elveszíti rugalmasságát, és erősen ráncosodni fog. Nem lesz ilyen problémád ha elegendő citrusfélét fogyasztasz. A narancs, a grapefruit, a citrom és a lime mind szuper bőrszépítők, ugyanis tele vannak C-vitaminnal. A C-vitamin antioxidánsként is működik, és védelmet nyújt a hiperpigmentáció ellen.

A citrusfélék kíváló C-vitamin források, serkentik a kollagén termeléstForrás: Shutterstock
  • Áfonya

Mély lila színe is a magas antioxidánstartalomra utal. Pontosabban a rákos sejtek ellen harcoló antocianinokra és a gyulladáscsökkentő bioflavinoidokra. Nemcsak a szerveinkre van jó hatással, a bőrt is megszabadítja a toxinoktól.

  • Zöld tea

A zöld tea felszabadítja a katechineket, azokat az antioxidánsokat, amelyek bizonyítottan gyulladásgátló és rákellenes tulajdonságokkal rendelkeznek, továbbá növelik a bőr véráramlását. Fontos tudni, hogy a tea antioxidánsai lebomlanak a hűlés közben, ezért addig igyuk, amíg forró.

A zöld tea növeli a bőr véráramlásátForrás: Shutterstock
  • Csontleves

Ahogy a citrusfélék kapcsán említettük, a kollagén elősegíti a bőr rugalmasságát és nedvességtartalmát, az egészségtől ragyogó bőr egyik alapvető eleme. Jó tudni, hogy nem csak a bőrnek, a csontoknak, inaknak, izmoknak is szüksége van kollagénre. Ezt a fehérjét nagy mértékben lehet kinyerni a csontlevesekből, amit egyre több hollywoodi híresség is fogyaszt. 

  • Spenót

A spenót igazi csodaszer, és igencsak hatásos bőrfiatalító. Érdemes nyersen vagy párolva kell fogyasztani, hogy ne károsodjanak a benne lévő értékes tápanyagok. E-vitamin és béta-karotin tartalma védi a bőrsejteket a szabadgyökök okozta károsodástól. A szabadgyökök okozzák az öregedés tüneteit, de a bőrrákot is. 

  • Édesburgonya

Már az íze miatt is megéri fogyasztani az édesburgonyát, így a bőrre gyakorolt hatása már csak hab a tortán. A sárga húsán látni is, hogy telis-tele van béta-karotinnal, ami védelmet nyújt a sejtkárosodás és a bőr korai öregedése ellen. Emellett C- és E-vitamint is bőségesen tartalmaz, így ragyogóvá és fiatalossá teszi a bőrödet. 

Az édesburgonyában lévő béta-karotin védelmet nyújt a sejtkárosodás és a bőr korai öregedése ellenForrás: Shutterstock
  • Paradicsom

A paradicsom színanyaga a likopin, ami szerencsére főzéskor sem illan el belőle, sőt a meleg hatására fokozottan fejti ki hatását, így egy jó pizzafeltéttel is sokat tehetsz a bőröd szépségéért. A lipokin óvja a bőrödet a fény okozta bántalmaktól, harcol a szabad gyökök ellen, amiket az ultraibolya sugárzás okoz. 

zöldséggyümölcsétel