Bringázni tűsarkúban és szoknyában is lehet!

2013.04.25. 6:25

Egy jó lakat és önbizalom - ezek nélkül nem ajánlott bringával kihajtani a zsúfolt utakra. A Life.hu összegyűjtötte, mit tartson észben az a lány, aki első ízben merészkedik ki két keréken a nagyvárosba.

Kifejezetten szexi a biciklis nő

A pár éve bekövetkezett magyarországi bringa-bumm évről évre megduplázza a biciklisek számát, és bizonyára idén tavasszal is több nő jut majd arra a felismerésre, hogy a legkézenfekvőbb zsírégető módszer a kerékpározás. Sok férfi szerint kifejezetten szexi a biciklis nő, a stílusos bringázás viszont nem jön magától. Számtalan visszatartó erő és kifogás állhat utunkban, az irodai élettel összeegyeztethetetlen öltözéktől kezdve a lelombozó érzésig, mikor testhezálló gúnyában, több százezer forintos járgányokon suhannak el mellettünk a profik, vagy leszorítanak a hangosan dudáló és ordító autósok. Éppen ezért a legfontosabb elhinni magunkról, hogy nekünk is ott a megérdemelt, jogos helyünk az utcán, a többi jármű között. És nem utolsósorban képbe kell kerülni a legalapvetőbb információkkal.

Forrás: Thinkstock

A nőknél is okozhat szexuális problémákat a rendszeres bringázás!

Először is, érdemes elkerülni a felesleges fájdalmakat és baleseteket, ilyenek a bicikli rossz megválasztásából, a kormány és ülés helytelen beállításából származó fenék-, láb- és vállfájdalmak. Ha nem alapos kutatómunkával, alkatrészenként állítjuk össze a bringát (ami gyakran hosszú távon kifizetődőbb), akkor is kérjünk tanácsot tapasztalt biciklis ismerősünktől a márkát és a típust illetően. A női kerékpár nemcsak a váz formájában tér el a férfi bringáktól, a hölgyek testfelépítése különbözik a férfiakétól, arányaiban rövidebb felsőtesttel, karokkal és hosszabb lábakkal rendelkeznek. Ezért olyan női bringát válasszunk, amire nem kell teljes testtel rádőlni, és feleslegesen terhelni a karokat, a vállakat és a gerincet. Nem beszélve arról, hogy a túl keskeny dőlésszögnél az intim tájékokat a nyereg feltöri és kidörzsöli, pláne, ha túl keskeny és kemény. Egy vizsgálat kimutatta: a nőknél is okozhat szexuális problémákat a rendszeres bringázás. Minél alacsonyabban van a kormány a nyereghez képest, annál jobban előre kell dőlni tekerés közben, vagyis a testsúly az ülőcsontokról a gátra helyeződik át, így érzéketlenebbé válhat a terület. Hétköznapi biciklizésre érdemes a klasszikus városi vagy az országúton is kiváló trekking bringákat választani, amelyeken egyenes derékkal, kényelmesen lehet tekerni. A nyereg akkor van megfelelő magasságban, ha tekerés közben a holtponton teljesen ki van nyújtva a láb, így sokkal kevésbé terhelődnek és fáradnak el az izmok, és a térdfájás is elmarad.

Forrás: Thinkstock

Tűsarkú és szoknya: jöhet!

A biciklizés többé nem sport, hanem életforma, átlagemberek átlagéletének velejárója. Nyugaton a tűsarkúban, hátán nagybőgővel bicikliző kosztümös nő látványa is megszokott eleme a forgalomnak. Aki ezt egyszer is kipróbálja, rögtön tisztába jön vele, hogy a lábfej biciklizés közben alapból a lábujjhegyen járás pozícióját veszi fel, így a magas sarkú valamennyivel még meg is könnyíti a tekerést és az érkezést, mivel a talp első részével hajtjuk a pedált, és a megállásnál is erre a részre támasztjuk a testet.

Nem kell lemondani a szoknyáról sem: hasznos praktika, ha a többrétegű szoknyát az alsóbb rétegbe varrt patenttal középen összefogjuk, de ugyanezt a funkciót átmeneti jelleggel betöltheti egy biztosítótű is. Vagy ha épp nincs kéznél segédeszköz, kicsit szorosabban üljünk rá a szoknyára. Ha biztosra akarunk menni, hogy ne villantsunk a szél által az arcunkba fújt szoknya alól, húzzunk a biciklizés idejére könnyű cicanadrágot, ez már maximálisan a mainstream divat alaptartozékává vált.

Tilla, akit a Critical Mass kerékpáros felvonuláson kérdeztek meg a TV2 riporterei, elmondta, többféle bringás nő létezik: vannak, akik akár még miniszoknyában is bringára pattannak. S nem tagadta, nála a magas sarkú plusz pontot ér...

Nem árt azonban azt is észben tartani, hogy az átlagos, vállon lógó női retiküllel életveszélyes biciklizni. Még a háton átdobott hétköznapi táska is lefordulhat egy óvatlan pillanatban, és a lendülettel elveszthetjük az egyensúlyt és a kontrollt a bicikli felett. Célszerű a kerékpárra szerelt kosárban szállítani a motyót, vagy speciális, biztonságos biciklis válltáskában.

Sokan az esőt a biciklizést kizáró tényezőnek tartják, noha egy egyszerű esőkabáttal is át lehet vészelni a zivatart. Vannak tipikusan biciklis esőkabátok, amelyek hátul hosszabbak, hogy az előrehajlott testhelyzetben se csússzanak fel túlságosan. Nyáron és tavasszal az esők jönnek-mennek, így nem érdemes alászállni a tömegközlekedés poklába csak azért, mert borús az idő.

Vigyázó szemeink

Elképesztő bringalopós rémtörténetekről, videókról mindenki hallott már, ezért első és legfontosabb a bringa biztonságáról gondoskodni. Ma már a sodrony és spirálzárakkal szemben mindenki a vaskos U-lakatokra és a láncos zárakra esküszik, amik többnyire ellenállnak az erővágóknak, viszont nem mindegy, mihez és hogyan erősítjük őket hozzá. A vékony drótkerítést könnyedén elnyisszantják, a bizonytalanul ficegő oszlopocskát pedig kihúzzák a földből. Ha a vázat és a kereket egybefogjuk a lakattal, a másik kereket még így is meglovasíthatják - tehát ha választani kell, hagyjuk szabadon inkább a hátsó kereket, amelyiken a váltóberendezés található, mert ezt hosszabb ideig tart leszerelni.

Forrás: Thinkstock

Nem az a megoldás, hogy lehúzódsz az útpadkára

A közvélemény gyakran kíméletlenül bánik a női sofőrökkel, pedig a tökösnek mondott, vadulós férfi vezetőknél megfontoltabb nők sokkal kevesebb balesetet okoznak. Néha persze túlságosan is óvatosak, és a félénkség határozatlanságot szül. Ugyanez jellemző a női bringásokra is. Tipikus magatartás például, hogy a lehető legjobban lehúzódnak az útpadkához, hogy ne zavarják a forgalmat, azonban ezzel az autósokat még pofátlanabb előzésre ingerlik. Fontos, hogy a női bringás önálló, autóval egyenrangú járműként tekintsen magára, akitől egy méter távolságot kell tartania a többieknek. Az önbizalomhoz természetesen meg kell lennie az alapoknak: nem lehet elégszer hangsúlyozni a közlekedésbiztonsági előírások alapos ismeretének a fontosságát, mert még a mai napig megszokott látvány, hogy a biciklis az egyirányú utcában a forgalommal szemben teker. A nőkkel szemben egyébként is gyakran hangoztatott érv, hogy nem ismerik a KRESZ-t, érdemes tehát tenni a sztereotípiák ellen, és magabiztos tudással, határozottan hajtani a többiek közé.

Enyhült a szigor - a szaúdi nők biciklizhetnekhttp://www.life.hu/szorakozz/20130402-a-szaudi-nok-is-biciklizhetnek-miutan-a-vallasi-rendorseg-enyhitett.html A fa, ami megevett egy biciklithttp://www.life.hu/szorakozz/20130108-egy-fa-teljesen-korulfont-egy-kerekpart.html
nyeregnőka nap cikkelakatkerékpárKRESZbicikliszoknyabringatűsarok