A 3 legfontosabb tudnivaló a telefonos marketing megkeresésekkel kapcsolatban

Forrás: Thinkstock -
marketing telefon reklám megkeresés zaklatás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Megint csörög a telefonod. Megint rád akarnak sózni valamit. Eleged van. Hogy mit tehetsz? Most eláruljuk!

1. Telefonos szerződéskötés előtt tudatosan gondold végig, hogy a saját telefonszámodon milyen reklám, vagy egyéb marketing célú megkereséseket szeretnél fogadni.

2. Fontos, hogy telefonos előfizetések esetén szerződéskötéskor, vagy utána az előfizetés fennállása alatt kell kifejezetten jelezni, ha nem kívánsz reklám vagy egyéb marketing célú hívásos megkeresést fogadni. A tiltást követően a magánszemély reklám célból nem kereshető. Amennyiben a fogyasztó meggondolja magát, a letiltás bármikor feltétel nélkül visszavonható.

Forrás: Thinkstock

3. A telefonos megkeresésekkel, vagyis a telemarketinggel ellentétben, az egyéb úton történő direkt marketinges megkeresések esetén a magánszemélyeket jogszerűen üzletszerzési célból csak akkor lehet felkeresni, ha ehhez korábban kifejezetten és egyértelműen hozzájárultak, és csak azok a cégek kereshetik meg ily módon, akik javára a hozzájáruló nyilatkozatot adták. A telemarketingen belül a korábban említett direkt marketing szabályok vonatkoznak az emberi beavatkozás nélküli, automatizált hívórendszer vagy előfizetői kapcsolat létrehozására szolgáló más automatizált eszközök esetén (automata hívóhangok). Ezek az előfizető tekintetében csak akkor alkalmazhatók közvetlen üzletszerzés, tájékoztatás, közvélemény- és piackutatás céljára, ha ehhez az előfizető előzetesen hozzájárult.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Etikai Kódexében összegyűjtött néhány hasznos tudnivalót, mellyel nem egyedül a cégek önszabályozását segítheti, hanem a fogyasztóknak is információkat ad arról, hogy milyen jogaik vannak, mikor érdemes panasszal élni.

A cikk-sorozat jogi partnere a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda. A fogyasztókat érintő szabályokról Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Tisztelt Vásárló Program weboldalán találsz.

Vigyázz, mit posztolsz nyaralás alatt! A 3 legjobb tanács, hogy elkerüld a bajthttp://www.life.hu/csalad/20140710-vigyazz-mit-posztolsz-nem-csak-a-barataid-a-betorok-is-figyelnek.htmlSokan a közösségi oldalakon – Facebookon, Twitteren, Instagramon – osztják meg nyaralásuk pontos időpontját, helyszínét, ez azonban kifejezetten veszélyes lehet a betörések miatt. Sok betörő ugyanis pontosan ezt figyeli, és az innen szerzett információk alapján szemelik ki a következő áldozatukat.Család--Nyereményjátékokkal bombáznak? Erre figyelj oda!http://www.life.hu/csalad/20140702-ha-nyeremenyjatekokkal-bombaznak-erre-figyelj-oda-a-tisztelt-vasarlo-program-segit.htmlEgy belvárosi teraszon üldögélsz a barátaiddal finom koktélok és jéghideg sörök társaságában. Egyszer csak ott terem melletted egy csinos lánycsapat vagy jóképű fiúkból álló társaság, és a fiatalok arra buzdítanak, hogy tölts ki egy papírlapot, mert azzal a nyereményjátékkal, amiben most kiváltságosként részt vehetsz, értékesnél értékesebb ajándékokhoz juthatsz. Mindössze egy pillanat az egész. De mi történik ezután az adataiddal? Mire használják fel őket? És egyáltalán, milyen adatok azok, amiket soha, semmiképpen ne adj ki idegeneknek?Család--Mire figyelj lakásvásárlás előtt?http://www.life.hu/csalad/20140423-lakasvasarlas-elott-alloknak-erdemes-ezeket-a-szempontokat-figyelembe-venniuk.htmlNem elég megálmodni a tökéletes otthont, azt meg is kell találni. Ahhoz, hogy ne érjenek anyagi károk és nagy csalódások, összeszedtük azokat a szempontokat, melyekre mindenképpen figyelned kell még a vásárlás előtt. Család--

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.