Hat egészséges szokás, amitől megbetegszel

2012.10.14. 17:24

Társadalmunk egységes törekvése, hogy egészségesebb, boldogabb életet éljünk. Ezekkel az erőfeszítésekkel azonban néha azt kockáztatjuk, hogy túl messzire megyünk.

Általános szabályként úgy tudjuk, hogy minden, amit túlzásba viszünk, egészségtelen; ennek ellenére ritkán tájékoztatnak bennünket az egészséges szokások árnyoldalairól, inkább azt sugallják, hogy minél gyakrabban teszünk valamilyen hasznos dolgot, annál jobb. Az alábbiakban néhány példát láthatunk arra, hogyan fordulhat a visszájára egy egészséges szokás, ha túlzásba viszik.

Thinkstock

1. Túlzásba vitt edzés

A testünknek legfeljebb 30-45 perces kardioedzésre van szüksége heti három-négy napon. A kardio/aerobikedzéseket minden másnap érdemes végezni, közte egy kis jógával vagy Pilatesszel, sétával vagy súlyemeléssel. A túrázás, úszás, tenisz, golf, csapatjátékok és a testmozgásba beiktatott változatosság a karcsú, jó alak és a fittség titka. A heteken át tartó, pihenők nélküli edzés azonban nem tesz jót az izmoknak, és az immunrendszert is gyengíti.

2. Elrejtőzés a napfény elől

Szervezetünknek szüksége van a D-vitaminra az egészséges csontokhoz és az immunrendszer megerősítéséhez. Nem szabad túlzásba vinni a naptejet. Ha 20 percnél hosszabb időt töltünk a medencénél, illetve a strandon, vagy valamilyen szabadtéri program alkalmából, érdemes felkenni a 30-as fényvédő faktorú krémet, de ha csak a hétköznapi tevékenységeinket végezzük a szabadban, élvezzük a napfény érintését a bőrünkön. Egyedül az arcunkat kell állandóan védeni.

3. Az antibakteriális szappanok és zselék használata

Nem baj, ha magunkkal visszük a táskánkban vagy az autóban, de ne essünk túlzásba, mert a fertőtlenítés következtében meggyengülhet a szervezetünk védekezőképessége. Bőven elég, ha meleg vízzel és szappannal húsz másodpercig alaposan kezet mosunk.

Thinkstock

4. Alvás

Az embereknek általában 7-9 óra alvásra van szükségük. Ennél kevesebb, illetve több alvás nem tesz jót, még a bőrünknek is árthat, sőt puffadást, túlevést, zavart és depressziót is okozhat.

5. Légkondicionáló

A berendezés által keringetett levegő baktériumokat, kórokozókat és porszemcséket tartalmazhat. Néhány óránként érdemes kikapcsolni a készüléket, kimenni sétálni egyet a szabadba friss levegőt szívni. Ne feledjük rendszeresen tisztítani a légkondicionáló szűrőjét! 

6. Bioélelmiszerek

Azon kívül, hogy az organikus élelmiszerek általában drágák, az igazi probléma az, hogy még ezek is erőteljesen feldolgozottak. Figyelmesen olvassuk el a termékek címkéjét még akkor is, ha bioboltban vásároljuk. Egy élelmiszernek nem feltétlenül kell "organikusnak" lennie ahhoz, hogy egészséges legyen. Válasszunk olyan élelmiszereket, amelyek kevés összetevőt tartalmaznak, és alacsony a természetes cukor- (pl. méz, nádcukor), nátrium- és feldolgozott szénhidráttartalmuk.


Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is!



Így öregszik a pasik péniszehttp://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20110107-igy-oregszik-a-pasik-penisze.html Így lesz a női nemi szerv egyre csak kívánatosabbhttp://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20110114-igy-lesz-a-noi-nemi-szerv-egyre-csak-kivanatosabb.html Negyedik csatáját vesztette el a rákkal szemben a 13 éves kislányhttp://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20110118-csontrakban-halt-meg-a-kislany.html A feleség mellrákos lett - újra egymásba szeretett az elvált házaspárhttp://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20101215-a-feleseg-mellrakos-lett-ujra-egymasba-szeretett-az-elvalt.html
egészséges életmódtúlzásmegbetegedés