Íme, gasztrobűneink listája - melyik illik rád a hét pontból?

2015.01.29. 08:24

Annyit beszélünk, írunk és olvasunk róla, hogy már szinte unjuk, mégis újra és újra ugyanazokat a hibákat, vagy mondjuk ki bátran: bűnöket követjük el önmagunk ellen. Hízunk, fogyunk, még többet hízunk, folyik a háj.... De ki lehet lépni ebből az ördögi körforgásból?

Szakemberek szerint igen, csak éppen ehhez sokkal tudatosabb hozzáállásra van szükség, mint amennyit eddig felmutattunk. Na és persze motivációra, akaraterőre, türelemre, valamint arra, hogy ellen tudjunk állni a csábításnak. Egy ilyen pompás szendvics például belefér. De mi az, ami nem?

Forrás: Thinkstock

Te például tudod, hogy milyen gasztrobűnöket követsz el?

Íme, egy korántsem titkos lista - nyugodtan válogasd ki a rád jellemzőket.

1. Keveset iszol napközben - ez nemcsak dehidratáltsághoz vezet, de folyton éhesnek érzed magad.

2. Nem reggelizel, aztán délelőtt szénhidráttal csillapítod farkasétvágyadat.

3. Az íróasztalnál ülve egész nap csipegetsz - persze nem zöldség- vagy gyümölcsfalatokkal jutalmazod vagy rázod fel magad. Csoki, süti, sós magvak. Az íróasztalfiókban akár több megbontott csomag is van.

4. Vannak napok, amikor túleszed magad, azzal hitegetve önmagad, rákoplalsz másnap. És sok ilyen túlevős napod van egy héten.

5. Túl sok sót fogyasztasz, ez kivonja a szervezetedből a vizet, ezért éhesnek érzed magad.

5. Ha esetleg hajlandó vagy eleget inni, akkor se cukormentes teát vagy ásványvizet veszel magadhoz, hanem cukrozott, szénsavas üdítőket.

6. Lefekvés előtt friss ásványvíz helyett egy pohár borral vigasztalod magad.

7. Nem főzöl, de ez a kisebbik baj, a nagyobbik az, hogy esetleg nem jó éttermet választasz a meleg étkezések megoldására. Olyat, ahol lehetőség sincs az étlapról egészséges ebédet vagy vacsorát választani. 

 

 

 

 

egészségbetegségdiétatúlsúly