A túl sok alvás káros lehet az egészségünkre

2019.01.14. 16:30

Egész nap kómásnak érezhetjük magunkat, ha túl keveset alszunk, ám az legalább ilyen káros lehet, ha rendszeresen túl sokat alszunk. Az egészségünk is rámehet, ha rendszeresen az ágyban töltjük a nap nagy részét. 

A napi ajánlott egészséges alvásmennyiség 7-8 óra, ám minimum 6 óra az, ami mindenképpen szükséges. Ám ha valaki úgy dönt, hogy 9 óránál többet alszik, számolnia kell az egészségkárosító hatásokkal. 

A túl sok alvás is káros lehetForrás: pexels.com

Azok, akik hosszabb távon választják a túl sok alvást, 34 százalékkal nagyobb eséllyel lesznek szívbetegek. Aki többet alszik, kevesebbet mozog, így nagyban fenyegeti őt az elhízás veszélye. Ezzel együtt a cukorbetegséggel és a magas vérnyomással is nagyobb eséllyel kell szembenéznie. 

Igyekezzünk betartani az ajánlott mennyiséget, és két napnál tovább ne aludjunk 6 óránál kevesebbet, hiszen a kevés alvás is megbosszulja önmagát. 

egészségalvásalvászavarkárostúlalvás