Az új dolgok tanulása 30 évvel megfiatalíthatja az idősek agyát

Forrás: pexels.com -
agy memória
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az új dolgok megtanulása már hat hét alatt 30 évvel megfiatalíthatja az idős emberek agyát – ezt állítja egy új kutatás, amely a Kaliforniai Egyetem riverside-i intézményében készült.

A tudósok felfedezték, hogy több új dolog egyidejű tanulása megnöveli a szellemi teljesítményt, és megvédi az embereket az Alzheimer-kórtól. Az ilyen új készségek köre nagyon széles skálán mozoghat egy új nyelv tanulásától egy iPad használatán át a zeneszerzésig és a festésig. Rachel Wu, az egyetem pszichológusa hangsúlyozta: a kognitív hanyatlás megelőzésének hatékony módja lehet, ha az ember új dolgokat tanul, ahogy a gyerekek. Ezért arra biztatja az időseket, hogy legyenek olyanok, mint a „szivacs”, tanuljanak új dolgokat, legyenek motiváltak.

Forrás: pexels.com


Az élethosszig tartó tanulással kapcsolatos kutatások, korábbi tanulmányok bizonyították, hogy az idősebb emberek kognitív képességeinek hasznára válik, ha új dolgokat sajátítanak el. De ezekben a vizsgálatokban egyidejűleg csak egy új képesség megtanulásáról volt szó vagy az új dolgok egymást követő elsajátításáról.
Wu kutatásában az 58–86 éves résztvevőket arra kérték, hogy három hónapig párhuzamosan 3–5 kurzust végezzenek heti 15 órában. Csupán hat hét után a résztvevők kognitív képességei elérték a középkorúak, 30 évvel fiatalabbak szintjét.
Az új dolgokat nem tanuló kontrollcsoport tagjainak kognitív képességei nem változtak a hat hét alatt.
Wu hangsúlyozta: a kutatás igazolta, hogy az intenzív tanulás az idősebbek körében is megvalósítható, és hasznos lehet kognitív képességeik javulása szempontjából.
Világszerte 50 millió ember szenved demenciában és a demenciás esetek 60–70 százalékát okozó Alzheimer-kórban az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint. Jelenleg nincs gyógymód a demenciára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.