A krónikus fájdalom szinte elviselhetetlen. Elkeseredetten próbálunk tenni valamit, bármit a fájdalom megszüntetéséért, de akárhogy próbálkozunk, semmi sem válik be. Goldie Hawn színésznő trükkjei azonban nagyon hatásosnak tűnnek.

A fájdalom nem pusztán fizikai, hanem mentális küzdelem is a fájdalomérzet ellen, mely során folyamatosan azt kívánjuk, hogy elmúljon, és elkeseredetten próbáljuk elviselni. Az orvosok szerint azonban ez csak súlyosbítja a szenvedést. A legújabb kutatások valójában azt mutatják, hogy a fájdalomérzet és a betegség elfogadása és felfedezése hatékonyabban enyhítheti az állapotot, mint a leggyakrabban használt fájdalomcsillapítók. Ehhez a megközelítésmódhoz tartozik a "tudatos meditáció" ősi gyakorlatán alapuló új kezelés is, amelyről klinikai kísérletek kimutatták, hogy 57 százalékkal enyhíti a krónikus fájdalmat. Sőt, a leggyakorlottabb meditálók akár több mint 90 százalékkal is visszaszoríthatják fájdalmukat.

Forrás: Thinkstock

Az egyik ilyen gyakorlott meditáló Goldie Hawn színésznő is, aki szerint a tudatos meditáció segítségével még "a boldogságpontunkat is elmozdíthatjuk". A színésznő alapítványa keretében elindított egy olyan programot, amely gyerekeknek segít megbirkózni a stresszel, az érzelmekkel és a szorongással. A módszerbe vetett hitét tudományos kutatások is alátámasztják. Agyi képalkotó eljárásokkal bebizonyították, hogy a tudatos meditáció nem csupán kisimítja a fájdalom hátterében húzódó agyi mintákat, hanem magát az agy szerkezetét is megváltoztatja, hogy a betegek ne érezzenek olyan intenzív fájdalmat.

Forrás: www.thehawnfoundation.org

Íme egy meditációs gyakorlat, amit otthon is végezhetsz a fájdalom elkerülésére:
A tízperces gyakorlatot testpásztázásnak nevezik, mert az a lényege, hogy a fájó testrészekre kell összpontosítani. Végezd a gyakorlatot naponta kétszer, nyugodt környezetben. Feküdj a hátadra a padlón, és tedd a kézfejeket a hasra. Csukd be a szemeket. Addig relaxálj, amíg azt nem érzed, hogy szinte belesüllyedsz a padlóba.
Összpontosíts a légzésre. Mély vagy felületes, sima vagy szaggatott? Érezd a ritmusát a lehető legrészletesebben. A légzés a medencédben is "visszhangzik"? A derekadban? Mit érzel ezeken a területeken? Melegek vagy hidegek? Fájnak?
Ezután tereld a figyelmedet a hátad közepére, majd a hátad felső részére, aztán az egész hátadra. Összpontosíts a válladra, a nyakadra, az arcodra, a karodra és a kezekre. Tereld tovább a figyelmet a lábszárra, a csípőből kiindulva. Ha túlságosan fáj, finoman szélesítsd ki a fókuszt úgy, hogy a kellemetlenséget szélesebb térben tartsd - például ne csak a combodra, hanem az egész lábszáradra összpontosíts. Néhány percig figyeld meg, hogyan lélegzik a test egyetlen egységként. Végül lassan nyisd ki a szemedet, és szívd magadba a körülötted lévő világot. Próbáld magaddal vinni ezt a fajta tudatosságot egész nap.
Megdöbbentő! Ez van a csirke nuggetsbenhttp://www.life.hu/gyogyulj/20131022-gyorsetteremlancok-csirke-nugettseit-vizsgaltak-amerikai-kutatok.html Ennyi volt! Vége a parlagfűszezonnakhttp://www.life.hu/gyogyulj/20131022-az-antsz-kozolte-hogy-veget-ert-az-idei-parlagfuszezon.html