Az egyik legegyszerűbb, ám legnagyszerűbb lúgosító lehetőség a paradicsom rendszeres fogyasztása: jótékony hatása mellett ráadásul még fontos vitaminokkal is ellát.

Érdemes lúgosítani

A szervezet elsavasodásáról mostanában rengeteget hallani, amelyek nem túloznak: valóban egy sor egészségügyi problémát okozhat az elhanyagolt elsavasodás. A mozgásszegény életmód, a helytelen táplálkozás és a sok stressz próbára teszi szervezetünket, mely ugyan megköti a savak egy részét, ám ha túl sok termelődik, azzal nem tud megbirkózni. A salakfelhalmozódás egy része a kötőszövetben történik, ezért jelenhet meg a narancsbőr, de az emésztési problémák és a fejfájás is a tünetek közé tartozik. A savak megkötésére ráadásul a szervezet zsírokat termel, így az elhízás és az azzal járó magas vérnyomás, illetve magas koleszterinszint is fenyegeti az egészséget.

Forrás: Thinkstock

A paradicsom igazi egészségbomba

Bár ízre savas, savanykás, a paradicsom az egyik legkiválóbb lúgosító. Emellett tele van vitaminokkal, melyek segítik az immunrendszer működését, a rák ellen is véd, szépíti a bőrt, és feltölt energiával. Vértisztító hatása sem elhanyagolható, hiszen segíti a méreganyagok eltávolítását, valamint külsőleg használva is remek védőbástya: fertőtlenít és elősegíti a sebek, kelések gyorsabb gyógyulását.

A friss paradicsom az igazi?

A legmagasabb vitamintartalma a szabadföldben, vegyszerek nélkül termesztett friss paradicsomnak van. Így a szervezet lúgosításában is akkor a leghatékonyabb, ha nyersen fogyasztjuk, ám ez nem jelenti azt, hogy az óvatos-gyengéd, a hatóanyagok megőrzését célzó otthoni vagy nagyipari feldolgozás mellett tartósított paradicsom ne lenne szintén hatalmas nyereség a vitaminszegény hónapok alatt, vagy abban az esetben, ha gyorsan szeretnénk valami egészséges, ízletes, paradicsomos vacsorával kényeztetni a családot.

 

Így őrizd meg az értékes hatóanyagokat

Ha nem igazán szereted a nyers paradicsom ízét, de lúgosító hatását is ki szeretnéd használni, akkor készíts paradicsomsalátát! A megszokott ecetes-hagymás verzió mellett próbáld ki a panzanellát, ami egy toszkán paradicsom- és kenyérsaláta. 4 db érett paradicsomot moss meg, és héjastul vágj kockákra. Egy kígyóuborkát és egy fej lilahagymát is vágj fel hozzá, majd két gerezd fokhagymát törj össze, és ezt is add a zöldségekhez. Sózd-borsozd, ha szereted, valamilyen öntettel is leöntheted, majd add hozzá a - lehetőleg teljes kiőrlésű – felkockázott kenyeret. Hűtőben hagyd egy-két órát állni, majd díszítsd bazsalikomlevelekkel!