Kevesebb kalória és koffein, több folyadék és ásványi anyag - igazítsuk életünket a kánikulához, ha szeretnénk egészségesebben átvészelni ezeket a napokat!

Nyáron kevesebb energiára van szüksége szervezetünknek, ezért célszerű, ha nem terheljük túl zsíros, erősen fűszerezett, nehezen emészthető ételekkel – figyelmeztet Szalayné Kónya Zsuzsa, a Debreceni Egyetem dietetikusa.

Forrás: Thinkstock

A szakember szerint a gulyásleves, a töltött káposzta, a pörkölt, a rántott hús és a lángos helyett inkább készítsünk egy könnyű salátát, melynek minden összetevője most elérhető a piacon: sovány hallal, szárnyas hússal kiegészítve igazán tápláló ebédet vagy vacsorát kapunk.
Amikor a hőmérő higanyszála 30 Celsius fok fölé kúszik, és izzadunk, jelentős mennyiségű vizet és ásványi sót veszítünk, így a folyadékpótlásról különösképpen gondoskodnunk kell. Hogy pontosan mennyi és milyen folyadékra van ilyen helyzetben szüksége a szervezetünknek, valamint mire érdemes még fokozottan odafigyelni az ételek kapcsán, megtudhatja a Szívderítő.hu cikkéből.