Egyszer majd visszafordítható lesz a halál?

Forrás: Thinkstock -
tudomány sejtosztódás élet a halál után sejtek feltámasztás
Valaki szerint meghalni az élet normális rendje, mások azonban egyáltalán nem akarnának meghalni, ha nem lenne "kötelező". És most napvilágra került egy tanulmány, amely állítja, hogy hamarosan talán nem is lesz kötelező meghalni.

Rengetegen keresik a megoldást a rejtélyes kérdése: mi lehet a hosszú élet titka? Hiszen ha a halál biológiai és kémiai folyamatok, reakciók eredménye, akkor elméletben kell lennie egy olyan pontnak, ahol a reakció még visszafordítható.

Az Open Biology szaklapban pedig megjelent egy tanulmány, amely igen különleges eredményekről számol be: a vizsgálatok alapján kiderült, hogy az emberi test sejtjeinek egy bizonyos százaléka nem pusztul el azonnal, miután beállt a halál.

Tudósok állítják, egyszer visszafordítható lesz a halál Forrás: Thinkstock

Minden sejttípus másképp reagál, vannak azonnal elpusztulók, és "szívósabbak is". A vizsgálatok szerint ritka esetben az utóbbi sejtek aktivitása meg is nő a halált követően. Ezt a folyamatot géntranszportációnak nevezik, de a pontos okát még nem tudják.

Ám ha sikerülne ezt kideríteni, és életet lehelni a még életképes sejtekbe, akkor talán a halál is visszafordítható lenne - írta meg az Express.

Egy tudós állítja: a halál utáni élet lehetetlen