A Szegedi Tudományegyetem kutatói egy eredetileg amerikai teszt (Rutgers Acquired Equivalence Test) saját maguk által továbbfejlesztett változatával vizsgálták a migrénben szenvedő pácienseket és a vizuálisan irányított, asszociatív tanulási képességeiket.

A vizsgálat teljes egészében a SZTE Szenzomotoros Kutató Laboratóriumában zajlott. A felnőtt migrénes betegeket a Bács-Kiskun Megyei Kórházból, a gyermek páciensek az SZTE Gyermekgyógyászati Klinikájáról érkeztek.

A kép illusztrációForrás: Shutterstock

A kutatócsoport vezetője, Nagy Attila és munkatársai az eredmények alapján megállapították, hogy a migrénes felnőttekben a vizuálisan irányított asszociatív tanulás teljes egészében leromlott, azonban a gyermek migrénes betegek esetében ez nem mondható el.

Összességében elmondható, hogy a kognitív funkciók romlása nem a betegség szerves, velejáró következménye, hanem a betegség előrehaladtával alakulhat ki - írja a Metropol.