Mind a járvány, mind a téli időszakban egyaránt fontos, hogy a megfelelő vitaminszint fenntartásával támogassuk az immunrendszerünket azért, hogy ellenállóbb legyen a különböző fertőzésekkel szemben. Immunrendszerünk megőrzése érdekében különösen nagy szerepet játszik a D-vitamin. 

A D-vitamin kis mennyiségben megtalálható sokféle élelmiszerben, mint például a tejtermékek, halak, tojássárgája, azonban a fő forrást a saját szervezetünk jelenti. Egyénenként változik az ajánlott napi bevitel mennyisége, de például az időseknek, krónikus betegeknek, a túlsúlyosaknak  az átlagnál is nagyobb lehet a szükséges mennyiség. 

123rf.com

A napi ajánlott bevitel ezzel szemben sokáig 5 mg vagy 200 NE ( Nemzetközi Egység ) volt, időközben viszont a harmadik Magyar D-vitamin Konszenzus megemelte a napi beviteli referencia szintjét: 1500-2000 NE, elhízás esetén pedig a duplája, 3000-4000 NE a javasolt bevitel. 

Fontos,  hogyha már kialakult a D-vitaminhiány, akkor a sokszorosát szükséges  bevinni: viszont egy egészséges szervezetre káros hatásai is lehetnek.