Június hó egyik nagy ajándéka, hogy végre a fáról és a kertből szedhetünk friss gyümölcsöket és ropogós zöldségeket. A piacokon roskadásig vannak a pultok az ínycsiklandozó és egészséges eperrel, cseresznyével vagy borsóval. Most segítünk eligazodni, hogy melyik finomság hogyan segíti a fogyókúrádat és regenerálja a szervezetedet.

1. Fogyókúrázz eperrel!

Kétségkívül az egyik nagy kedvenc júniusban az eper. A piros, ízletes gyümölcsöt megtermelheted a kiskertedben, vagy ha beszerzel pár cserepes eperbokrot, akár a teraszodon is elfér, és szinte naponta szüretelhetsz saját termést. A forró nyári időszakban remek szomjoltó: ilyenkor elég egy-két szemet elfogyasztani, és egyből érezni fogod a hűsítő hatását. Az eper azon kívül, hogy finom, rendelkezik rejtett tulajdonságokkal is. Amikor szemezgeted, emlékezz arra, hogy eperrel megelőzhető az agyérelmeszesedés, fájdalomcsillapító és lázcsökkentő hatással bír, a bőrödre dörzsölve pedig fiatalítja és megszépíti a pattanásos vagy fáradt hámrétegeket. Az eper tartalmaz C-vitamint, foszfort, káliumot és kalciumot, ezért vitaminbombának is használhatod, ha az immunrendszered legyengült állapotban van.

Forrás: Thinkstock

Tippünk:
Egy tál eper szinte azonnal a jóllakottság érzését kelti, ezért kiválóan alkalmazható a fogyókúrádban, emellett pedig vértisztító hatásának köszönhetően segít a salakanyagok és a felesleges zsírok távozásában.

2. Lúgosíts cseresznyével!

Az édeskés, friss cseresznyét a legjobb eső után a fáról szedegetni, mert ilyenkor kellemes a hőmérséklete, és még le sem kell öblítened, mert üde és tiszta. Természetesen jótékony hatásában sem marad el a többi gyümölcstől. Nélkülözhetetlen a cukorbetegség leküzdésében, segíti a kövek oldását, ezért az epe vagy vesekőbetegségben szenvedőknek nagyon ajánlott a fogyasztása. Megelőzhetők vele az ízületi gyulladások, összetört magja pedig erősíti a szívizomzatot. A fogyókúrádban is remekül alkalmazhatod: magas fehérje-, zsír- és szénhidráttartalma miatt önálló ételként is megállja a helyét, ezért nyugodtan iktass be pár napos cseresznyekúrát az étrendedbe.

Tippünk:
A cseresznyét mindig étkezés előtt fogyaszd! Így nem savasít, hanem akárcsak a citrom, lúgosítja a szervezeted, mert segít a sav-bázis egyensúly fenntartásában.

3. Előzd meg az izomlázat meggyel!

Bár íze pikánsabb és ezért nem annyira kedvelt, mint édesebb társai, mégis érdemes fogyasztani, mert jelentős mennyiségű vasat tartalmaz, ami a női szervek működéséhez elengedhetetlen. Emellett pedig A-, C- és a B-vitaminokban gazdag. A meggy a hashajtó hatásának köszönhetően remek méregtelenítő, és elősegíti a máj, a vese és a vér tisztítását. A pszichére is jó hatással van, ugyanis megnyugtatja az idegeket.

Tippünk:
Ha a fogyókúrádat mozgással egészíted ki, vigyél magaddal az edzésre egy kis üveg meggylevet. Ugyanis klinikai tesztekkel bebizonyították, hogy a frissen facsart meggylé megelőzi és csökkenti az izomláz okozta kellemetlen tüneteket.

Forrás: Thinkstock

4. Bőrápolás zöldborsóval

Íme az egyik legízletesebb nyári zöldség. Finom, édeskés íze miatt nyersen is bármikor fogyasztható, mert így sokkal erősebb és jótékonyabb a hatása, mintha megfőznéd főzeléknek vagy levesnek. A zöldborsó magnéziumban és kalciumban nagyon gazdag. Megelőzhetők vele az érrendszeri megbetegedések, stabilizálja a vérnyomást, A-vitamin-tartalmának köszönhetően elősegíti a gyulladásos betegségek gyógyulását. A fogyókúra remek kiegészítője, mert rendszeresen fogyasztva serkenti az emésztést, és segíti a méreganyagok távozását a szervezetedből. 

Tippünk:
A legújabb kutatások szerint a zöldborsó kiválóan alkalmas sebgyógyításra, és a bőrön keletkezett hegeket is eltünteti.

5. Karalábéval az allergia ellen

Bár ezt az ízletes zöldséget leginkább levesek ízesítésére használjuk, a friss karalábé nyersen elrágcsálva az egyik legegészségesebb zöldség, amely hazánkban terem. Az ideális az ököl méretű, de ha ennél nagyobb, akkor már gyakran fás lesz, úgy pedig nem élvezhető a ropogós, édeskés íze. Antibiotikus hatása nagyon erős, ezért gyulladásos vagy meghűléses betegségekben természetes gyógyszerként használhatod. Májtisztító hatásáról is ismert, ezért a téli hónapokban lerakódott méreganyagokat kitisztítja a szervezetedből, és segít, hogy a kilók leolvadjanak rólad.

Tippünk:
A nyári hónapokban sokan küszködnek a különböző allergiás tünetekkel. A karalábéban található A-vitamin jótékonyan hat a légzőszervek nyálkahártyájára és könnyíti az allergiás vagy asztmás tüneteket.

 

Forrás: [origo]Kövesd az Ez zsír!-t a Facebookon is!


Sikertörténetek, szakértői segítségnyújtás, egészséges életmód, fogyókúra és átalakulás. Egy nagyszerű program, ami segít neked, hogy elérd a céljaidat!


IRÁNY A FACEBOOK ÉS AZ EZ ZSÍR! OLDAL!



Borsmenta: a zsírbontás szakértőjehttp://www.life.hu/ez-zsir/20130604-borsmenta-a-zsirbontas-szakertoje-nagyon-hasznos-gyogynoveny-a-fogyokuraban.html Tovább élnek a vegetáriánusokhttp://www.life.hu/ez-zsir/20130607-tovabb-elnek-a-vegetarianusok-a-vegetarianusoknal-12-szazalekkal-alacsonyabb-a.html Tapasz a nyelvre - új fogyókúrás őrülethttp://www.life.hu/ez-zsir/20130607-muanyag-tapaszt-varrnak-a-fogyokurazok-nyelvere-igy-a-fajdalomtol-nem.html Ezt kóstold meg a külföldi nyaralásonhttp://www.life.hu/ez-zsir/20130603-finom-nemzeti-etelek-a-nyaralas-alatt-erdelyi-zoldsegkrem-montenegro-finomsagai.html Szuper gyakorlatok a feszes, kerek popsiérthttp://www.life.hu/ez-zsir/mozgas/20130605-szuper-gyakorlatok-a-feszes-kerek-popsiert-nagy-amarilla-fitneszedzo-segitsegevel.html Hulahoppal az úszógumik ellenhttp://www.life.hu/ez-zsir/20130604-napi-10-perc-hulahopp-es-hat-het-alatt-eltunnek-az.html